معاون هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: این سامانه به تناوب تا روز یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹ سبب پوشش ابر، رگبار شدید و رعدوبرق، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای و بارش برف در ارتفاعات می‌شود.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد قطره، معاون هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از اواخر وقت امروز سه‌شنبه ۱۹ فروردین به‌تدریج چهارمحال و بختیاری در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار خواهد گرفت، شروع بارش‌ها از منطقه کوهرنگ خواهد بود و به تناوب تا روز یکشنبه سبب پوشش ابر، رگبار شدید و رعدوبرق، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: در سایر ایستگاه‌ها دما بالای صفر بود و بررسی آخرین نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای، برای ۲۴ ساعت آینده افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: بیشترین بارش در این بازه زمانی مربوط به کوهرنگ حدود ۱۰۰ میلی‌متر سپس اردل، لردگان و میانکوه در این بازه حدود ۵۰ میلی‌متر خواهد بود، در مناطق مرکزی استان، شهرکرد، بن، سامان و بروجن عمده بارش روزهای پنج‌شنبه و به‌خصوص جمعه و شنبه خواهد بود و بارش در این مناطق هم بین ۸ تا ۱۵ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

قطره عنوان کرد: چون عمده بارش سامانه جدید در مناطق کوهرنگ، لردگان و اردل خواهد بود امکان آب گرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد، تا اواسط هفته چهارم فروردین کاهش دما نخواهیم داشت و خطر سرمازدگی وجود ندارد.

وی ادامه داد: کشاورزان استان به دلیل وزش باد از هرگونه سم‌پاشی و عملیات کشاورزی در این مدت خودداری کنند.

کد خبر 498794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha