مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ۷۹ هزار و ۸۷۷ نفر در طرح غربالگری اصناف که مجوز فعالیت از ستاد مبارزه با کرونا را دارند مورد پایش قرار گرفته و افراد مشکوک به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

غربالگری

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا،حسن آصفی گفت: جمعیت هلالاحمر استان برای مبارزه با کرونا اقدامات بسیار وسیع و گسترده‌ای ارائه داده و در بخش‌های مختلف از جمله ارائه آیین‌نامه‌های آموزشی و حساس کردن شهروندان برای مراقبت بیشتر، تولید ماسک و ملزومات بهداشتی توسط اعضای داوطلب هلال احمر، ضد عفونی و گندزدایی منازل و معابر و همچنین توزیع اقلام بهداشتی، نقش بسیار موثری ایفا کرده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این نهاد در حوزه مقابله با کرونا افزود: براساس مصوبه شورای تأمین استان در ۳۲ پست شهری و بین شهری با مشارکت جمعیت هلالاحمر، پلیسراه، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت، ۱۹۰ هزار و ۴۴۱ شهروند خدمات لازم را در ورودی و خروجی استان دریافت کردند و ۹۴ هزار و ۳۶۰ دستگاه خودرو غربالگری شد.

آصفی بیان کرد: کارکنان، اعضای داوطلب و نجاتگران این جمعیت از آغاز طرح پایش سلامت در استان بیش از ۳ هزار و ۲۹۳ نفر روز را در کنار کادر درمان حضور یافته و برای مقابله با کرونا تلاش کردند.

وی اضافه کرد: ایجاد نقاهتگاه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در قزوین و تاکستان و مشاوره به مردم درباره علائم بیماری کرونا از طریق تلفن ۱۱۲ از دیگر خدمات این جمعیت در این مدت بود.

این مسئول افزود: جمعیت هلال احمر استان از ابتدای بحران ویروس کرونا با توجه به نقش حمایتی و ارتباط خود با افراد خیر توانست خدمات بسیار خوبی را از جمله توزیع بسته‌های غذایی و اقلام بهداشتی ضد کرونایی در مناطق محروم استان اجرایی کند.

آصفی گفت: به دلیل اهمیت تأمین دارو و اقلام درمانی بیماران و همچنین توزیع اقلام بهداشتی در این ایام، داروخانه هلال احمر استان ضمن توزیع انواع محلول ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک، در ایام نوروز  ۹۹ با حداکثر توان و بدون تعطیلی فعالیت خود را ادامه داد تا بیماران و شهروندان با مشکلی مواجه نباشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: امیدواریم با مساعدت مردم و رعایت هر چه بیشتر توصیه‌های بهداشتی بتوانیم زنجیره انتقال بیماری کرونا را در استان و کشور قطع کنیم.

کد خبر 498769

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha