سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به سیاست‌های استاندار خراسان رضوی به زودی در ۸ شهرستان استان تخت‌های نقاهتگاهی ایجاد می‌شوند.

نقاهتگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  محمد صادق براتی در حاشیه بازدید از مراکز نقاهتگاهی بیماران کرونا در کاشمر اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های استاندار خراسان رضوی به زودی در ۸ شهرستان استان تخت‌های نقاهتگاهی ایجاد می‌شود. در این مراکز افرادی که مشکلاتی دارند و در منازل مسکونی‌شان امکانات و شرایط مجزا برای خود قرنطینگی ندارند، بستری می‌شوند تا بعد از سلامت کامل نزد خانواده‌هایشان بازگردند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: بیماران مبتلا به کرونا که بعد از طی مدت درمان از بیمارستان مرخص می‌شوند و هنوز باید چند روزی را در قرنطینه باشندیا افرادی که دارای علائم ابتدایی کرونا هستند از دیگر کسانی خواهند بود که دوران نقاهت خود را در این مراکز خواهند گذراند.

وی اضافه کرد: اگر چه در ابتدا ظرفیت اعلام شده به خراسان رضوی برای ایجاد مراکز نقاهتگاهی بیماری کرونا از طرف ستاد ملی کرونا یک هزار تخت بود، ولی با توجه به ظرفیت این استان از نظر سفر زائر و مسافر این میزان به ۲۵ هزار تخت افزایش یافت.

براتی گفت: از این تعداد، ۲۰ هزار تخت در مشهد و ۵ هزار تخت در ۸ شهرستان دیگر استان در نظر گرفته شده است، اگرچه در سایر شهرستان‌ها نیز مقدماتی فراهم شده و مراکز نقاهتگاهی پیش‌بینی شده اما چون در آن شهرستان‌ها بحران زیادی نداریم، همین ۸ شهرستان به گونه‌ای تعریف شده‌اند که معین آن شهرها در زمان بحران باشند و از این طریق کمک خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که اقامت در این نقاهتگاه‌ها کاملا رایگان و بدون هیچ هزینه‌ای خواهد بود، افزود: اگر شرایط بحرانی شود و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پاسخگو نباشند این مراکز به عنوان مراکز قرنطینه و نقاهتگاهی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اقدامات انجام شده در شهرستان کاشمر برای پیشگیری از ویروس کرونا را بسیار مطلوب ارزیابی کرد وگفت: در همان ابتدا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات و کنترل‌های خوبی در شهرستان کاشمر انجام شد، در صورتی‌که اگر توجهی نمی‌شد وضعیت کنونی بسیار بدتر می‌بود، هرچند اکنون نیز شرایط این استان و شهرستان‌ها به هیچ عنوان مناسب نیست. بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا خراسان رضوی جزو ۸ استان بحرانی کشور در زمینه شیوع بیماری کرونا است.

براتی عنوان کرد: برای جبران خسارت‌هایی که به صنعت گردشگری استان وارد شده است دو برنامه را دنبال می‌کنیم، مسئولان حوزه گردشگری موظف شده‌اند، برنامه‌ها و تدابیر لازم را برای دوران بعد از شیوع ویروس کرونا یا اکنون که درگیر این ویروس هستیم، اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: هرچند خراسان رضوی استان زائرپذیری است و در سال‌های گذشته پذیرای میلیون‌ها نفر در ایام نوروز و روزهای پایانی سال بوده است، اما امسال این موقعیت را از دست داده‌ایم و خسارت وارده جبران نخواهد شد، ولی با این وجود از مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری استان خواسته شده جشنواره‌هایی را در برنامه‌های خود پیش‌بینی کنند تا بخشی از خسارت‌هایی که به همه حوزه‌ها وارد شده، جبران شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا همه مراکز زیارتی و بقاع متبرکه شاخص و غیر شاخص در سطح شهرستان‌های استان خراسان رضوی تعطیل بودند و تا اطلاع ثانوی نیز هیچ یک از این مراکز اجازه فعالیت نخواهند داشت.

ایجاد ۲ مرکز نقاهتگاهی در کاشمر

در این بازدید فرماندار کاشمر از ایجاد ۲ مرکز با ۶۰ تخت نقاهتگاهی خبر داد و گفت: ارائه تمامی خدمات در مراکز نقاهتگاهی به بیمارانی که از بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند یا افرادی که علائم کرونا دارند، رایگان است.

مسلم ساقی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان افزود: در ۲ مرکزی که امروز مورد بازدید معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی قرار گرفت، امکانات، فضا و تجهیزاتی که در هر کدام از سوئیت‌ها و اتاق‌ها استفاده شده مورد تایید قرار گرفته است و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی بیان کرد: برای این‌که مشکلی از نظر انتقال بیماری به وجود نیاید، مراکز در نظر گرفته شده برای ایجاد نقاهتگاه با تراکم جمعیت همراه نیست، خیران نیز مشارکت بسیار خوبی در ضد عفونی کردن معابر عمومی و تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا داشته‌اند.

کد خبر 498694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha