حسن نوروزی، عضو کمیسیون قضایی مجلس، روز گذشته درباره سقوط هواپیمای اوکراینی سخنانی گفته بود که واکنش سازمان قضائی نیروهای مسلح را در پی داشت.این سازمان ادعای نوروزی را تکذیب و اعلام کرد: برخلاف ادعای این نماینده، پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی چند بازداشتی دارد.

جت الاسلام حسن نوروزی

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته 17 فروردین ماه گفت‌وگویی با یکی از روزنامه‌های کشور داشت و در آن از آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و بازداشتی‌هایی که مقامات قضایی گفته بودند سئوال شد که این نماینده وجود هرگونه بازداشتی را منکر شد و تاکید کرد نیاز به بازداشت کسی وجود نداشته است.

پس از این اظهارات یک منبع آگاه در سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید کرد که اظهارات این نماینده نادرست است.

این مقام مطلع ضمن تکذیب سخنان این نماینده گفت: بعد از اعلام جزئیات حادثه شلیک به هواپیمای اوکراینی همانطور که پیش از این هم اعلام شده چند نفر بازداشت شده‌اند و برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: از همان ابتدای اعلام این حادثه قوه قضاییه وارد عمل شده و در حال بررسی پرونده است. اکنون نیز پرونده این افراد در حال طی کردن روال اداری خود است و تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

این مقام تاکید کرد که بهتر است در این باره مراجع ذی‌صلاح اطلاع‌رسانی کنند و افراد از بیان نظرات شخصی خود خودداری کنند.

  • اعلام جرم علیه نماینده مجلس به دلیل اظهارنظر خلاف واقع درباره هواپیمای اوکراینی

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح دقایقی پیش اعلام کرد که علیه حسین نوروزی نماینده مجلس در مراجع قضایی ذی صلاح تحت عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی اعلام جرم شده است و پیگیری لازم به عمل خواهد آمد.

سازمان قضایی نیروهای مسلح در این زمینه اعلام کرد: در پی مصاحبه حسین نوروزی نماینده مجلس شورای اسلامی با روزنامه همدلی در هفدهم فروردین ماه و بیان اظهاراتی عجیب و غیرمستند و خلاف واقع از سوی ایشان از جمله «در پرونده شلیک به هواپیمای اوکراینی مواخذه و بازداشتی وجود نخواهد داشت و کسی بازداشت نشده است...»، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح توضیحاتی ارائه کرد.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه مفاد مصاحبه خبری صورت گرفته بر خلاف حقیقت و مستندات موجود است، اظهار کرد: در پرونده قضایی تشکیل شده تحقیقات گسترده‌ای به عمل آمده و از مسئولان و افراد دخیل در موضوع نیز تحقیق شده و تاکنون افرادی به عنوان متهم احضار و یک نفر کماکان در بازداشت بسر می‌برد.

وی افزود: این مصاحبه، برداشت شخصی ایشان و بدون اطلاع از کم و کیف قضیه بوده است و این گونه اظهارات علاوه بر اخلال در تحقیقات قضایی، موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم می‌نماید.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: از این رو علیه نامبرده در مراجع قضایی ذی صلاح تحت عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی اعلام جرم شده است و پیگیری لازم به عمل خواهد آمد.

  • عضو کمیسیون حقوقی چه گفته بود؟

به گزارش همشهری آنلاین، حسین نوروزی عضو کمیسیون حقوقی در گفتگوی جنجالی‌اش با روزنامه همدلی گفت: نوع پرواز این هواپیما مشکوک بوده است. این هواپیما از کنترل برج مراقبت و مراکز ما خارج شده بود. به نظر می‌رسد این هواپیما تحت کنترل آمریکا قرار گرفته بود و از کنترل ما خارج بود. بنابراین با توجه به این شواهد، بازداشت کردن افراد در این زمینه بی‌معناست.

بخش‌های مهم گفتگوی جنجالی نوروزی را در زیر بخوانید:

* فارغ از بازداشت، یا عدم بازداشت، باید بگویم که اساسا نوع پرواز این هواپیما مشکوک بوده است.

* این هواپیما از کنترل برج مراقبت و مراکز ما خارج شده بود. به نظر می‌رسد این هواپیما تحت کنترل آمریکا قرار گرفته بود.

* در واقع این هواپیما از مسیر حرکت اصلی خود خارج شده و مسیر حرکت آن به جای اوکراین به سوی تهران، تغییر پیدا کرده بود.

* نوع حرکت این هواپیما بسیار مشکوک بوده است.

* این هواپیما پس از اوج‌گیری از فرودگاه امام می‌بایست روی ارتفاع ۳۲۰۰۰ قرار می‌گرفت و ادامه مسیر می‌داد، در حالی که این هواپیما روی ارتفاع ۸۰۰۰پایی قرار داشت

* همانطور که گفته شد به نظر می‌رسد که هواپیما از کنترل ما خارج بود. بنابراین با توجه به این شواهد، بازداشت کردن افراد در این زمینه بی معناست.

* ین هواپیما یک هفته قبل از آن در اسرائیل بوده و به نظر می‌رسد که دستکاری شده بوده است.

* برای این هواپیما اهداف خاصی در ایران تعیین شده بود و به نظر من، نیروهای نظامی در این زمینه وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند.

* این هواپیما باید به سمت غرب حرکت می‌کرده است، اما مسیر آن به سمت شمال تغییر پیدا کرده و در حقیقت این هواپیما زاویه اصلی مسیر خود را تغییر داده و همچنین در ارتفاع پایین، ادامه مسیر داده است. بنابراین در خارج از برنامه پروازی خود قرار داشته است.

* از آنجا که کنترل این هواپیما از دسترس ما خارج شده بود و توسط کشورهای دیگر در حال هدایت بوده است، لذا نیروهای نظامی ما وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند، هر چند به هر حال در این حادثه، قربانی هم داشته‌ایم

* این هواپیما باید فاصله خود را از سطح دریا بالا می‌برده، در صورتی که نسبت به آن در موقعیت پایینی قرار داشته است. بنابراین در این زمینه مواخذه و بازداشتی وجود نخواهد داشت.

کد خبر 498500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    5 1
    سلام چرادولت به کسانی که صلاحیت یااگاهی ندارنداجازه صحبت کردن میده
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
      0 1
      چطوری؟ چسب بزنه در دهنشون؟!
  • سعید IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    3 1
    بدی تعدد همینه. اول هماهنگ کنید،
  • GB ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    1 1
    دولت خودش برای صحبت کردن در برخی موارد باید اجازه بگیرد.
  • طاها IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    2 1
    بنظرم کسی که درخصوص یک موضوع اطلاعاتی نداره اضهارنظرنکنه
  • پگاه IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    1 1
    سلام بر شما
  • حسام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    1 0
    نماینده محترم که هیچ گونه اطلاعات تخصصی از شرایط پرواز ، کریدور هوایی و غیره ندارد نباید اظهار نظر تخصصی کنند. بقول معروف هر سخن جا و مکان دارد