سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: کارکنان ثبت احوال هم اکنون یک سوم شده‌اند و از مردم تقاضا می‌کنیم کارهایی که مربوط به ثبت احوال است و ضروری نیست را به پایان کرونا موکول کنند.

سیف الله ابوترابی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره مصداق‌های کار غیر ضروری گفت: حذف پسوند، تغییر نام، تغییر نام خانوادگی، تغییر شناسنامه ضرورتی ندارد که انجام شود و از مردم می‌خواهیم به خاطر آن از خانه بیرون نیایند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر کسی به شناسنامه نیاز اجباری داشته باشد و بخواهد آن را تعویض کند کار آنها انجام می‌شود. برای درخواست کارت ملی نیز تمام اقدامات را به صورت اینترنتی انجام دهند.

ابوترابی در خصوص اخبار مربوط به هک شدن اطلاعات هویتی شهروندان به دلیل انتقال به سایت سلامت وزارت بهداشت گفت: هیچ نوع هک و نفوذ به زیرساخت‌ها و پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور اتفاق نیفتاده است و خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال همانند سابق در حال ارائه می‌باشد.

وی در ادامه گفت: زیرساخت‌ها و سامانه‌های هویتی این سازمان بر بستر اینترنت نمی‌باشد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: اقدامات لازم برای وصل دوباره آن در حال انجام است به این دلیل که این سیستم داخلی است. سامانه ما همچنان برقرار است و هیچ مشکلی ندارد.

کد خبر 498366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha