رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی گفت: تعداد ۲۳ پروژه و برنامه عملیاتی در بخش‌های مختلف تعریف شده تا با پیگیری و اجرای این طرح‌ها زمینه تحقق حداکثری محورهای جهش تولید را فراهم کند.

جهش تولید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غلامرضا بابایی اظهار کرد: آذربایجان غربی در زمینه تجارت خارجی شاهد واردات ۵۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۷۹۰ میلیون دلار بود که با افزایش ۶۹ درصدی همراه و از نظر صادرات هزار و ۲۰۵ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش هزار و ۷۲۸میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد که این موضوع نشان از افزایش ۴۴ درصدی است.

وی ادامه داد: در همین راستا ۳۱۴ مورد کارت بازرگانی، هزار و ۳۰۹ فقره کارت پیله‌وری و ۱۶ هزار و ۲۵۰ مورد کارت مرزنشینی صادر و تحویل فعالان بخش تجارت داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده، سازمان در سال رونق تولید در بخش صنعت تعداد ۷۸۸ فقره جواز تأسیس صادره و با ایجاد اشتغال برای ۱۳ هزار و ۴۵۴ نفر بالغ بر ۳۲ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

بابایی اضافه کرد: در همین راستا ۲۲۹ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شد که منجر به اشتغال هزار و ۵۹۷ نفر و سرمایه‌گذاری مبلغ ۴ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال شده است.

وی بیان کرد: با سرمایه‌گذاری ۱۱۹ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال در قالب هزار و ۷۶۷طرح صنعتی برای ۴۱ هزار و ۹۱۹ نفر زمینه اشتغال فراهم شد و نکته قابل توجه وجود سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریالی در ۲۹۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت است که تعداد ۸ هزار و ۲۲ شغل جدید ایجاد شده به طور کلی و در مجموع تعداد هزار و ۹۷۰ طرح صنعتی با سرمایه ۵۶ هزار و ۳۱۶ ریال در سطح استان اجرا شد که اشتغال ۵۴ هزار و ۴۵۳ نفر را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: در حوزه معدن نیز ۶۵ فقره پروانه اکتشاف صادر شد که نسبت به سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۶/۱ افزایش نشان می‌دهد، بخش معدن استان در زمینه پروانه‌های بهره‌برداری با ۵/۴ رشد، شاهد صدور ۳۹ فقره پروانه جدید بود که وضع موجود این بخش را از نظر تعداد گواهی کشف ۳۵ فقره، تعداد پروانه اکتشاف ۱۸۲مورد و تعداد پروانه بهره‌برداری معدن ۴۷۶ مورد را نشان می‌دهد.

بابایی ادامه داد: در این مدت هزار و ۵۳۸ پروانه صادر شده و تعداد پروانه‌های خدمات فنی هزار و ۵۵۲ و پروانه‌های صنوف توزیعی نیز ۴ هزار و ۷۵ مورد گزارش شد و در بخش تحقیق و توسعه نیز در مجموع ۱۲۴ گواهی و همچنین ۷۷ پروانه تحقیق و توسعه صادر، و بررسی آمار طرح رونق تولید و اشتغال در کل استان نشانگر ۶۴۱ واحد ثبت نام شده، تعداد ۱۰۷ واحد گیرنده وام و ۲ هزار و ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات اعطایی در این بخش انجام شده است.

وی بیان کرد: سازمان در سال جهش تولید با تنظیم و اجرای برنامه‌های تخصصی و ویژه‌ای در قالب ۷ محور ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات، توسعه معادن و صنایع معدنی، توسعه فناوری و بهبود بهره‌وری، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار، تأمین مالی و توسعه سرمایه‌گذاری به تعریف پروژه‌های مهم و اولویت‌دار برای تحقق این محورها اقدام می‌کند.

کد خبر 498299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha