دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: کودکان این استان از طرح ملی و مجازی "پیک امید" که با هدف پرکردن اوقات فراغت در روزهای قرنطینه خانگی به سبب شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شده، استقبال کردند.

طرح ملی پیک امید

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محبوبه رجب‌نسب اظهار کرد: در این طرح ملی که پس از شیوع ویروس کرونا و متعاقب آن تعطیلی مدارس و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، راه‌اندازی شد، برنامه‌های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری و علمی از سوی مربیان کانون‌ها تولید و در وب‌سایت "پیک امید" برای استفاده کودکان و نوجوانان بارگذاری می‌شود.

 وی افزود: مربیان پرتلاش کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و استان گلستان، براساس چهار شاخه اصلی یعنی فرهنگی، ادبی، هنری و علمی به تهیه و تولید برنامه‌های آموزشی مانند قصه‌گویی، کاردستی، انیمیشن، معرفی کتاب، شعرخوانی، آموزش سفال و فعالیت‌های نجوم اقدام می‌کنند که این محتواها پس از بررسی و تایید، در وب‌سایت پیک امید و فضای مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور منعکس می‌شود.

رجب‌نسب گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ اثر تولیدی مربیان کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طریق شبکه‌های فضای مجازی انتشار یافته و این طرح مورد استقبال کودکان و نوجوانان گلستانی قرار گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ادامه داد: علاوه بر طرح ملی پیک امید مجازی، چند فراخوان برای ارسال آثار از جمله خاطره‌گویی، عکس و نقاشی در سطح بین‌المللی، ملی و استانی منتشر شده که کودکان و نوجوانان گلستانی تاکنون آثار زیادی را برای شرکت در این جشنواره‌ها ارسال کرده‌اند.

استان گلستان با جمعیت تقریبی یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر، ۱۷ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد.

کد خبر 498291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha