جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاید دوئل میان هیلاری کلینتون و باراک اوباما بر سر نامزدی از جانب دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باز هم در تاریخ سوم ژوئن به نتیجه‌ای منجر نشود.

روزنامه استاندارد با انتشار تحلیلی سه سناریو را درباره رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا مطرح و بررسی کرد که احتمالا دموکرات‌ها چه نامزدی را معرفی خواهند کرد.

هیات‌های ویژه: احتمالا نه کلینتون و نه اوباما در روند انتخابات مقدماتی به شمار آرای لازم که 2024 رای نمایندگی است، نمی‌رسند تا بتوانند نامزدی خود را قطعی کنند. در این صورت آرای حدود 800 نماینده ویژه از اعضای بلند پایه حزب است که تکلیف را مشخص می‌کند. حدود 330 تن از آنها هنوز بر سر هیچ یک از نامزدها به تصمیم نهایی نرسیده‌اند. این تعداد برای آنکه نامزدی پیروز شود، کافی است. اما بسیاری از هیا‌ت‌های ویژه منتظر خروجی انتخابات مقدماتی هستند.

فلوریدا و میشیگان: آرای هر دو این ایالت‌های بزرگ باطل شدند زیرا بر خلاف دستورات ریاست حزب دموکرات نتیجه رای‌گیری‌های خود را منتشر کردند. کلینتون در هر دو این ایالت‌ها پیروز شد. کلینتون خواستار شمرده شدن این آرا شده است. در همین حال اوباما این درخواست را رد کرده، اما از سوی دیگر خود را آماده مصالحه نشان داده است. این در حالی است که حزب نمی‌خواهد از تصمیم خود برگردد و تکرار رای‌گیری در سطح سراسری منتفی شده است.

روز گردهمایی حزب: در صورتی که نامزدی در پایان ماه اوت مشخص نشود، تصمیم‌گیری در همان روز انجام خواهد گرفت. دموکرات‌های ارشدی همچون ال گور که هنوز در حمایت از کلینتون یا اوباما سخن نگفته است، می‌توانند در آن روز تلاش کنند که یکی از دو نامزد را از ادامه رقابت‌ها منصرف کنند. گزینه نامحتمل، اما نه به طور کامل غیرممکن، این است که هیات‌ها به یک نامزد ثالث از دموکرات‌ها رای دهند که در انتخابات مقدماتی شرکت نداشته است. این گزینه برای مثال می‌تواند گور باشد.

کد خبر 49826

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز