«اوتو سونن‌هولزنر» معاون رئیس‌جمهوری اکوادور یکشنبه ۱۷ فروردین بابت رهاشدن اجساد جان‌باختگان کرونا در خیابان‌های شهر بندری گوایاکیول عذرخواهی کرد.

کرونا در اکوادور

به‌ گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ساکنان این شهر ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده اند که اجساد رها شده در شهر را نشان می‌داد. مقام‌های محلی دستکم ۱۵۰ جسد را از خیابان‌ها و منازل جمع‌آوری کرده‌اند، اما مشخص نیست چند تن از این افراد بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته‌اند. معاون رئیس‌جمهوری اکوادور که شیوه پاسخگویی به بحران کرونا را در این کشور مدیریت می کند، گفت: تصاویری را دیده ایم که نباید هرگز اتفاق می افتاد؛ من به عنوان خادم ملت عذرخواهی می کنم.

تا روز یکشنبه، ابتلای حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به کرونا و ۱۷۲ مورد مرگ ناشی از آن در اکوادور به ثبت رسیده است. دولت اکوادور وضعیت فوق العاده اعلام و به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری، منع رفت و آمده شبانه برقرار کرده است.

اکوادور اکنون بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در میان کشورهای آمریکای لاتین دارد و بیمارستان های این کشور ناگزیر شده اند جان باختگان مبتلا به کرونا را در کانتینرهای یخچالدار نگهداری کنند.

رسانه های آمریکای لاتین گزارش داده اند، مبتلایان کرونا در این منطقه همچنان رو به افزایش است و بسیاری انتظار دارند با توجه به شرایط دولت ها و نبود امکانات، شمار فوت شدگان بیشتر شود.

  • نگهداری جان‌باختگان در کانتینرهای یخچالدار

 همچنین خبرگزاری رویترز  گزارش داد که اکوادور اکنون بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در میان کشورهای آمریکای لاتین دارد و بیمارستان‌های این کشور ناگزیر شده‌اند جان‌باختگان مبتلا به کرونا را در کانتینرهای یخچالدار نگهداری کنند، کاری که چندی پیش بیمارستانی در نیویورک انجام داد.

با بالارفتن شمار جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا در اکوادور بیمارستان های این کشور برای نگهداری صدها جسد به استفادهای از یخچال های بزرگ به طور ۱۲ متر روی آورده اند.

رویترز در ادامه نوشت: دولت اکوادور اقدام به نصب  کانتینر یخچالی، هر یک به طول ۴۰ فوت (۱۲متر) برای بیمارستان ها برای نگهداری اجساد جان باختگان مبتلا به کرونا کرده است تا محل دفن آنان را آماده کند.

بنابراین گزارش «سینتیا ویتری» شهردار  «گوایاکیل» (Guayaquil) بزرگترین شهر اکوادور دراین باره گفته، تاکنون اجساد ۱۵۰ تن از جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا در قبرستانی مجزا در این شهر دفن شده اند.

براساس این گزارش، اکوادور تاکنون جان باختن ۳۱۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا را تایید کرده که بالاترین شمار جان باختگان در میان کشورهای آمریکا لاتین است اما «لنین مورنو» (Lenin Moreno) رئیس جمهوری این کشور تصریح کرده شمار واقعی جان باختگان این ویروس با توجه به آنکه روزانه ۱۰۰ جسد از جان باختگان مبتلا  جمع آوری می شود، بیشتر از آن چیزی است که اعلام می شود.

کد خبر 498190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha