رییس‌جمهور بلاروس در حالی که آماری رسمی از قربانیان کرونا در این کشور منتشر نمی‌شود گفته است که این بیماری با نوشیدن الکل، سونا و کار سخت در مزارع از بین خواهد رفت.

الکساندر لوکاشنکو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عدم اعلام آمار رسمی کشته‌شدگان بر اثر کرونا در بلاروس موجب شده است که مردم محلی آگاه، به ویژه کارکنان بخش درمانی، شمار کشته‌شدگان را روی دیوارهای شهر مینسک و ویتبسک با اسپری بنویسند. با این حال مقامات روی این گرافیتی‌ها را با رنگ می‌پوشانند.

الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهوری بلاروس در مصاحبه با روزنامه انگلیسی تایمز تاکید دارد که کرونا تاکنون در این کشور تنها جان چهار تن را گرفته است. او همچنین از مردم کشورش خواسته با نوشیدن الکل، کار سخت در مزارع و رفتن به سونا دوبار در هفته سلامت خود را حفظ کنند!

برخی اظهار کرده‌اند که وزارت بهداشت بلاروس مبتلایان تازه را در فهرست مبتلایان به کرونا ثبت نکرده است و به جای آن، آن‌ها را در فهرست ابتلا به ذات‌الریه قرار می‌دهد.

رییس جمهوری لیتوانی، کشور همسایه بلاروس گفته است که نمی‌تواند به اطلاعات رسمی‌ که بلاروس منتشر می‌کند، اعتماد داشته باشد و وضعیت فعلی را با دیده تردید می‌سنجد.

لوکاشنکو در واکنش به این اظهارات گفته است: به ویروس خودتان رسیدگی کنید!

او همچنین اجازه داده که مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها باز بمانند و مردم را برای رفتن به سر کارشان تشویق می‌کند.

رییس جمهوری بلاروس در یک سخنرانی عجیب تاکید کرد که کار بر روی تراکتور مردم را از ابتلا به کرونا حفظ می‌کند. وی افزود: نباید نگران و مضطرب باشید و فقط باید کار کنید.

او گفت، تراکتورها و مزارع همه را درمان خواهند کرد، نوشیدن روزانه الکل می‌تواند این ویروس را از بین ببرد.

کد خبر 498187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرید IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 1
    جمعیت کشور بلاروس یک هشتم جمعیت ایران و وسعت آن هم حدود یک هفتم کشور ایران است. اما در مقام مقایسه زمین قابل کشت آن سه برابر است. میزان سرانه آب موجود آن کشور نیز بیش از سه برابر سرانه ج.ا.ایران است. بنابراین می توان یکی از دلایل استفاده از تراکتور توسط رئیس جمهور بلاروس را تولید بیشتر ، انگیزه دادن به کشاورزان و استفاده از توان داخلی دانست.
  • محمدرضا شفیعی IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    عقل سلیم حکم می‌کند در این موارد که خود محققین به ناشناس بودن نوع این ویروس اذعان می‌کنند دیگر هر شخصی نسخه ای نپیچد تا سازماندهی حفظ شود