ساماندهی حریم گردشگری کوهستانی شهر تهران به منظور کاهش تخلفات واحدهای پذیرایی غیرمجاز در حریم رودخانه ها نیاز به تدوین استراتژی برد برد دارد.

پذیرایی

همشهری آنلاین/ زهرا کریمی : «سیدحمید موسوی» شهردار منطقه یک با بیان این خبر گفت: «ساخت و سازهای انجام شده در حریم رودخانه ها مانند حریم رودخانه دربند موجب شده است بستر رودخانه ها از بین برود. به همین منظور باید سریع تر ساماندهی رستوران‌ها و فضاهای تفریحی در حاشیه رودخانه دربند در دستور کار قرار گیرد. زیرا عمده این رستوران‌ها به صورت غیرمجاز در بستر رودخانه ساخته شده‌اند و باید مسئولان اصلی در حریم تهران نقش خود را به درستی انجام دهند.»

وی افزود: «بارها شهرداری تهران با توجه به اجرای مسئولیت های خود برای تخریب این رستوران ها اقدام به اخذ رأی قلع و قمع کرده است. اما مالکان با شکایت به دیوان عدالت اداری رأی توقف حکم شهرداری را دریافت کرده‌اند که این ناهماهنگی سبب شده شاهد رشد قارچ گونه این رستوران‌ها و تجاوز بیشتر آنها به حریم رودخانه باشیم.» موسوی افزود: «هدف ما ساماندهی است و قصد برخورد سلبی نداریم. چون مردم از این واحدهای صنفی استقبال می‌کنند و از سوی دیگر معمولاً در هر واحد صنفی 10 تا 15نفر شاغل هستند. اما این واحدها، غیرمجاز و بعضی با نقض حریم رودخانه، ناایمن هستند که باید با در نظر گرفتن همه نیازها، این واحدها را ساماندهی کرد. این ساماندهی نیاز به همکاری قوه قضاییه و سازمان‌های دیگر از جمله آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، وزارت راه و فرمانداری و استانداری دارد.» او افزود: «مدتی پیش با مجموعه‌های مرتبط جلسه ای برگزار کردیم و از آنها خواستیم که طرحی برای ساماندهی این فضا ارائه دهند تا بتوانیم حریم گردشگری تهران را به صورت استراتژی برد برد تدوین کنیم.»

کد خبر 498103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha