یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

آیدین مقیمی دبیراجرایی فستیوال انتخاب بهترین‌های لیگ 97- 98، بهترین‌های این فصل را با تاخیر زیادی در کانال تلگرامی‎اش معرفی کرده است. به نظر می‌رسد این معرفی بیشتر اعتراضی به لغو برگزاری این فستیوال است که باید تیر سال قبل برگزار می‌شد

بسكتبال نيروي زميني- ذوب آهن

به گزارش همشهری آنلاین- بهترین‌های فصل 97- 98 لیگ برتر بسکتبال زنان و مردان با تاخیر یک ساله معرفی می‌شوند، این معرفی نه از طرف فدراسیون که از کانال تلگرامی آیدین مقیمی، کارشنان و گزارشگر بسکتبال انجام می‌شود. مقیمی با نام فستیوال سبد طلایی بهترین‌ها را انتخاب و معرفی می‌کند.

فستیوال سبد طلایی، برای اولین بار تیرماه سال 1397 و با طرح، ایده و اجرای مقیمی برگزار شد و قرار بود دومین دوره آن هم بیست تیرماه 98 برگزار  شود. مقیمی قبل از این که معرفی بهترین‌های فصل قبل را در کانالش آغاز کند، در پستی توضیح داده که چرا با این همه تاخیر و در جایی غیر از مراسم رسمی این کار را انجام داده است. او گفته مراسم بیست تیر دقیقه 90 درست زمانی که همه مهمان‌های برای حضور در مراسم دعوت شده بودند، با تصمیم فدراسیون لغو شد. در این پست او از دلیل لغو برنامه چیزی نگفته اما به همشهری می‌گوید: «قرار بود مراسم در تالاری که در مجموعه ورزشی آزادی است، برگزار شود. برای هر تالاری اسم و برندش مهم است و خدماتی را خارج از مجموعه خودش قبول نمی‌کند اما اسپانسر فدراسیون به مسوولان تالار گفته بودند که پذیرایی در بدو ورود مهمانان با خود آنها است. اسپانسر حتی گفته بود باید سیستم صوتی را هم خودش تامین کند. در صورتی که سیستم صوتی تالار مشکلی نداشت. وقتی اسپانسر و تالار به مشکل خوردند، فدراسیون به جای این که با مدیریت مساله را حل کند، برنامه را لغو کرد. چهارصد پانصد پیشکسوت و مدیرعاملان باشگاه و بقیه مهمانان دعوت شده بودند. فدراسیون حتی به این دعوت‌ها هم احترام نگذاشت. باید بگویم که خود من برای برنامه اسپانسر هم گرفته بودم و اسپانسر 80 میلیون تومان کمک را هم تقبل کرده بود.»

بعد از این اتفاق برنامه به روزهای دیگری موکول شد. اردوهای تیم ملی و برگزاری بازی‌های جام جهانی 2019 باز هم برگزاری فستیوال را به تاخیر انداخت: «قبل از جام جهانی قرار بود برنامه برگزار شود اما گفتند اگر یک بازیکن تیم ملی در جمع بهترین‌ها باشد و یکی نباشد به روحیه تیم لطمه می‌خورد.» با این توضیحات قرار شد فستیوال بعد از جام جهانی برگزار شود اما باز هم این اتفاق نیفتاد: «فدراسیون مدام امروز و فردا می‌کرد. پیش آقای رامین طباطبایی(رئیس فدراسیون) رفتم و گفتم چرا مراسم برگزار نمی‌شود، گفت دو بازیکن تیم ملی از دستت ناراحت هستند. در گزارش‌هایت از آنها انتقاد کرده‌ای و باید از آنها عذرخواهی کنی، این بازیکنان گفته‌اند اگر این کار را نکنی اجازه نمی‌دهند بقیه بازیکنان به مراسم بیایند. من دلیلی برای عذرخواهی نمی‌دیدم و این کار را نکردم.» این دو بازیکن چه کسانی بودند؟ مقیمی حاضر نیست نامی از آنها ببرد اما به نظر می‌رسد حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی از دست او دلخور باشند. آنها ستاره‌های تیم هستند و به نظر نمی‌رسد دیگر بازیکنان جرات این را داشته باشند که برای برگزاری یک فستیوال برای فدراسیون شرط بگذارند. در روزهایی هم که حامد حدادی از تیم ملی اخراج شده بود، مقیمی جز نفراتی بود که نه این اتفاق را تایید کرد و نه از حدادی حمایت کرد. در زمان برگزاری جام جهانی هم در یکی از برنامه‌های شبکه خبر که مقیمی به عنوان کارشناس دعوت شده بود از بازی نیکخواه انتقاد کرد.

مقیمی طرح فستیوال سبد طلایی را از طرح سبد طلایی که در NBA برگزار می‌شود الگوبرداری کرده است: «در آمریکا بسکتبال‌نویس‌ها و اعضای تیم‌ها نظر می‌دهند اما اینجا چون تعداد بسکتبال‌نویس‌های تخصصی کم است، از مربیان، کاپیتان‌ها ودیگر اعضای تیم‌ها کمک گرفتیم. در لیگ زنان 100 و در لیگ مردان 115 نفر در هیات ژوری داریم.» مقیمی برای انتخاب بهترین‌های فصل 97-98 قبل از آغاز مشکلات نظرسنجی کرده بود. این نظرسنجی‌ها حتی در صفحه اینستاگرام فدراسیون بسکتبال هم به اشتراک گذاشته شده بود چرا که از هواداران هم نظر گرفته می‌شد. انتخاب‌ها در هشت آیتم برای زنان و هشت آیتم برای مردان انجام شده بود و حالا مقیمی برترین‌ها را در کانال تلگرامی‌اش معرفی می‌کند. گفته می‌شود بازیکنان تیم ملی اجازه ندارند، درباره این انتخاب‌ها اظهار نظر کنند: «هیچ اظهار نظر عمومی نکرده‌اند اما در پیام‌های خصوصی از من تشکر می‌کنند. اگر برگزاری این فستیوال از نظر فدراسیون مشکلی داشت چرا در صفحه اینستاگرام نظرسنجی را گذاشتند یا چرا برای من حکم دبیراجرایی این فستیوال را صادر کردند؟» فدراسیون هنوز واکنشی به این اتفاق نداشته است.

کد خبر 498098

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha