نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ادامه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی معتقدند که دولت دوباره دارد خطا می‌کند و باید تا پایان فروردین تعطیلی را قطعی کنند و برای بازگشت به شرایط عادی نباید عجله شود.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، نماینده مجلس دهم معتقد است که ستاد مقابله با کرونا می‌بایست تا پایان فروردین ماه کشور را تعطیل اعلام کرده و همچنین مدیریت کنترل بیماری را به دست مردم و معتمدان شهرها بسپارند.

قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند در مجلس دهم، ارزیابی خود از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را اینگونه مطرح کرد: علیرغم اینکه طرح فاصله‌گذاری دیر انجام شد اما باز هم کار بسیار خوبی است که تا حدودی باعث جلوگیری از شیوع بیماری می‌شود؛ اما برای مدیریت این موضوع نمی‌توان برای کارمندان و کارگران و دیگر مسائل فکری نکرد و مساله آنها را به حالت نصفه و نیمه گذاشت. نمی‌شود ۲۰ درصد آنها رفت وآمد داشته باشند و بگویند کارمندان می‌توانند در محل سکونتشان رفت‌وآمد کنند این موضوعی خودساخته است و بخش‌های آن اصلا با یکدیگر هم‌خوانی ندارد.

وی تصریح کرد: ستاد مقابله با کرونا باید یک تصمیم قاطع می‌گرفت و اینکه چرا نمی‌تواند یک تصمیم قاطع بگیرد و یک ماه به طور کلی تعطیلی اعلام کند، سوالی مهم و اساسی در ذهن همه است.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه موضوع دیگر افرادی هستند که معاش و تامین نیازشان از طریق رفت و آمد می‌گذرد که باید تمهیداتی برای آنها داشته باشیم و به آنها رسیدگی کنیم، گفت: چون به آنها نگفته‌ایم که نیاز و حقوق آنها را پرداخت می‌کنیم و  چون می‌گوییم کاری انجام خواهد شد، حقوق‌ها را پرداخت خواهیم کرد و وعده آینده می‌دهیم باعث ایجاد آشفتگی شده است که بخشی از آن حاصل نبود اعتبار لازم در خزانه، بخشی دیگر مدیریت چندگانه و همچنین دخالت‌های مختلف در همه زمینه‌ها است. بنابراین شروع طرح خوب است اما فقط اگر یک پارچه باشد، نتیجه می‌دهد.

وی درباره نقش قوه قضائیه در برخورد با خاطیان برای بهتر اجرا شدن این طرح گفت: بخش جزئی در موضوع خاطی‌یابی بی‌توجهی افراد است، اما کسی که نیازمند است و نیازمندی او باعث چنین حرکتی می‌شود، قابل کنترل نیست و بالاخره برای کار خود راهی می‌یابد و حیله‌ای به کار می‌برد.

وی درباره افزایش تعطیلی ادارات گفت: آقای رئیس‌جمهور فرمودند تا نیمه شعبان این پیک تمام و همه چیز خوب می‌شود در حالی که سخنگوی وزارت بهداشت معتقد است که پیک بیماری در اردیبهشت ماه خواهد بود.

میرزایی‌نیکو گفت: باز هم دارند خطا می‌کندن و باید تا پایان فروردین تعطیلی را قطعی کنند و بعد در پایان فروردین با ارزیابی از اوضاع تصمیم تازه‌ای گرفته شود.

  • ذوالقدر: برای بازگشت به شرایط عادی عجله نشود

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه «برای بازگشت کشور به شرایط عادی تابع نظرات کارشناسی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم»، تاکید کرد: نباید برای بازگشت کشور به شرایط عادی عجله کرد.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم توجه به اعلام نظر رییس سازمان بهداشت جهانی مبنی بر پرهیز از عجله کشورها در خروج از شرایط قرنطینه و بازگشت به شرایط عادی و توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: همانگونه که تاکید شده نباید برای بازگشت به شرایط عادی عجله کرد و باید به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در این خصوص توجه لازم را داشته باشیم.

وی افزود: در واقع برای بازگشت به شرایط عادی باید آمار کلی و وضعیت تمامی استان ها، وضعیت مسافران نوروزی که در حال بازگشت به شهرهای خود هستند، ظرفیت و وضعیت بیمارستانها و نظرات کارشناسان پزشکی و درمانی با دقت بسیار زیاد مورد بررسی قرار گیرد و بعد از آن تصمیم لازم را در این خصوص اتخاذ کنیم تا خدای نکرده شاهد افزایش شیوع نباشیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: برگزاری جلسات علنی مجلس نیز بنا به خواسته ستاد ملی مبارزه با کرونا و نامه وزیر بهداشت برای مدتی به تعویق افتاد به همین دلیل جلسات به صورت مجازی برگزار شد که دستاوردهای خوبی را نیز به دنبال داشت؛ در این جلسات نمایندگان برای خروج از این وضعیت، حمایت از اقشار ضعیف، بیمه افرادی که در این شرایط آسیب دیدند و ارائه بسته های معیشتی پیشنهاداتی را ارائه کردند که بسیاری از آن ها از سوی هیئت رئیسه مجلس مورد پیگیری و نامه‌نگاری قرار گرفت.

ذوالقدر گفت: کمیسیون حمایت از تولید ملی نیز برای تحقق شعار سال جلساتی را به صورت مجازی برگزار کرد، به صورت کلی این جلسات مجازی مجلس نتایج خوبی را به دنبال داشت و به دلیل تبادل نظرهایی که  انجام شد مفید بود، در این جلسات همچنین آخرین تحولات و وضعیت کشور از سوی آقای لاریجانی به نمایندگان توضیح داده شد.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: اکنون برای عادی شدن وضعیت پایتخت باید تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم، ممکن است وضعیت برخی استان ها پایدار باشد یا شیوع ویروس در آن مناطق کاهش پیدا کرده باشد که در بازگشت آن مناطق به شرایط عادی باید به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه کنیم

کد خبر 498082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha