یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

ساخت وسایل نقلیه به‌صورت دیجیتالی و بررسی آنها در واقعیت مجازی (VR) برای خودروسازان چیز جدیدی نیست، اما شرایط قرنطینه‌سازی در بسیاری کشورها باعث شده این فناوری از اهمیت بیشتری برخوردار شود. این روزها برای طراحان کارخانه فورد، هدست‌های واقعیت مجازی ابزاری بسیار مهم برای اطمینان از روند پیشرفت طراحی و ساخت محسوب می‌شود.

فورد1

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت «کار اند درایور»، جمعی از مدیران و طراحان ارشد فورد از خانه‌های‌شان و با استفاده از هدست‌های VR پیشرفت در طراحی نمونه‌های جدید را مورد بررسی قرار داده‌اند. معمولا چنین جلساتی در استودیوهای شرکت و یا در محل جلسات برگزار می‌شد، اما به‌دلیل شیوع بیماری COVID-۱۹ و شرایط قرنطینه‌سازی، اکنون طراحان و مدیران از منزل چنین کاری را انجام می‌دهند. آنها با استفاده از VR به بررسی جز به جز و دقیق طراحی محصول می‌پردازند. جمع‌بندی جلسه در اختیار تیم طراحی قرار می‌گیرد تا آنها کار را به پیش ببرند. البته باید در نظر داشت که مدل‌ها و نقشه‌های سه‌بعدی اگرچه شباهت قابل قبولی به یک وسیله نقلیه دارند، ولی نمی‌توانند قدرت اصلی آن را به نمایش درآورده و به طور کلی با طرحی که در فضای واقعی ارائه می‌شود، رقابت کنند. متاسفانه همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده تا جلسه‌ها و اجتماع‌ها لغو شود و در حال حاضر VR می‌تواند جایگزینی برای این موارد به‌حساب بیاید. 


در شرکت فورد، هر عضو تیم طراحی یک آواتار دریافت می‌کند و بدین ترتیب آنها در فضای مجازی قابل تشخیص می‌شوند؛ اگرچه شکل آواتارها، انسان را به یاد فیلم‌های سینمایی دهه ۱۹۹۰ می‌اندازد، اما همین که این‌گونه کار می‌تواند پیشرفت محسوسی داشته باشد، جای شکرش باقی است. طراحان‌ در طول کار در واقعیت مجازی، یادداشت‌برداری می‌کنند و می‌توانند تغییرات و همچنین نقطه‌نظرات خود را برای جلسات مجازی بعدی در نظر بگیرند.  

«مایکل اسمیت»، مدیر طراحی دیجیتال فورد در این خصوص می‌گوید: «ما عاشق صفحه‌های نمایش بزرگ هستیم، اما شما نمی‌توانید آنها را در ابعاد بزرگ در اختیار داشته باشید تا یک وسیله نقلیه با اندازه کامل نشان داده شود، اما اگر از هدست VR استفاده کنید، می‌توانید آن وسیله نقلیه را در مقیاس کامل مشاهده کنید.»

همچنین در آینده ممکن است این تغییرات در مدل اصلی مد نظر قرار گرفته و اعمال شود. فعلا با توجه به شرایط کنونی و پهنای باند، چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

«اسمیت» می‌گوید: «با چنین روشی، ما تقریبا به آنچه که می‌خواهیم نزدیک می‌شویم. باید بگویم که این مورد هنوز در مرحله آزمایش است.»

کد خبر 498070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha