مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تندیس شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی در میدان تختی واقع در خیابان شهید بهشتی تهران باحضور مدیر عامل سازمان زیباسازی تهران، دادستان کل کشور و برخی مسئولان قضایی و کشوری، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سما، دکتر ملاصالحی مدیر عامل سازمان زیباسازی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت های شهدای انقلاب اسلامی گفت: سازمان زیباسازی برای پاسداشت ارزش های انقلابی اقدام به ساخت نماد هایی در سطح شهر تهران کرده است که یکی از آنها مجسمه شهید بهشتی است.

ملاصالحی با اشاره به اقدامات سازمان زیباسازی برای توسعه فرهنگ شهادت در سطح شهر تهران، گفت: نصب یادبودها، تمثال ها و مجسمه های شهدا در شهر از جمله فعالیت های این سازمان برای رسیدن به این هدف است، در همین زمینه تندیس های شهیدان رجایی، صیاد شیرازی، بهشتی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی در نقاط مختلف شهر تهران نصب شده است و تصمیم داریم این در آینده نزدیک مجسمه های دیگری نیز از بزرگان انقلاب در سطح شهر نصب کنیم.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران به دنبال نصب این گونه تندیس ها و یادبودها در تمام مناطق شهر تهران و بوستان های شهری است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران از احداث باغ مجسمه شهدا درتهران خبر داد وافزود: این باغ مجسمه به منظور گرامیداشت خاطره شهدای انقلاب اسلامی احداث می شود و در این باغ مجسمه تندیس ها و تمثال های حجمی از شهدای والای مقام انقلاب اسلامی نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون احداث این باغ مجسمه در حال طراحی است تا پس از پایان کار طراحی احداث آن آغاز شود.

ملاصالحی در مورد تندیس شهید بهشتی گفت: برای ساخت تندیس شهید بهشتی، سازمان زیباسازی فراخوانی داد که در آن طرح امین بلاغی اینالو انتخالب شد، این تندیس از جنس برنز ساخته شده است که نزدیک یک سال ساخت آن به طول انجامید.

در این مراسم همچنین رییس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی هفتم تیر در سخنانی با اشاره به رونمایی از تندیس شهدای هفتم تیر به عنوان کار کوچکی در گرامیداشت شهدای هفتم تیر گفت: انشاالله با احداث و بهره برداری از موزه شهدای هفتم تیر در چهار راه سرچشمه تهران دین خود را به شهدای والا مقام هفتم تیر ادا خواهیم کرد.

احمد قدیریان تاکیدکرد: امروز خوشحالم به عنوان یکی از یاران همیشگی شهید بهشتی افتخار کار فرهنگی برای نشر فرهنگ و افکار آن شهید مظلوم را دارم و به طور قطع با توسعه این طرح ها و برنامه سعی در اشاعه فرهنگ والای بهشتی در جامعه خواهیم کرد.

وی  نقش رسانه ملی، مطبوعات، اصحاب قلم، هنرمندان، فیلم سازان و دانشگاه ها را در این خصوص مهم بر شمرد و تاکید کرد: ما به عنوان پل ارتباطی باید همچون یک راوی ابعاد و زوایای گوناگون، شخصیت، سیره، اندیشه کردار و گفتار شهید را به جوانان منتقل کنیم.

قدیریان با اشاره به ساخت تندیس یادمان شهید بهشتی توسط سازمان زیباسازی شهر تهران اظهارداشت: در ساخت این تندیس سعی شده است نماد شخصیت آیت الله دکتر بهشتی که همواره در حال تبلیغ دین و دفاع از آرمان‌های والای اسلام و انقلاب اسلامی بودند، تداعی شود.

دادستان کل کشور نیز در این مراسم اظهارکرد: شهید بهشتی در نوع خود یک اسوه حسنه و از پرچمداران اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه همواره به مقام والا و شامخ شهید بهشتی غبطه می خورم گفت: شهید بزرگوار بهشتی در ولای امام خمینی (ره)رشد و تجلی یافت و به حق نیز در ولای آن امام عزیز در راه شهادت پیروز شد.
 
شایان ذکر است، ارتفاع کلی تندیس شهید بهشتی ۴ متر و ۷۰ سانتیمتر بوده و پیکر تندیس ۳ متر و ۶۵ سانتیمتر است و برای ساخت این اثر که از آغاز طراحی تا زمان نصب و سپس رونمایی آن حدود یک سال به طول انجامید، ۴۰ میلیون تومان هزینه شده‌است.

کد خبر 49806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز