یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان گفت: بر اثر مصرف الکل صنعتی تاکنون ۵۱ نفر مسموم شدند که پس از بهبودی ترخیص شده و در حال حاضر هیچ بیماری در این زمینه در مراکز درمانی بستری نیست.

مسموميت الكل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، هومن قصری افزود: در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا با توجه به ورود حجم انبوهی از الکل‌های تقلبی به بازار، شایعه‌ای شکل گرفت که در آن ادعا شده بود در صورت مصرف الکل می‌توان از ابتلای به بیماری جلوگیری کرد.

وی افزود: برخی افراد با تأثیر از این شایعه به جای الکل طبی (اتانول) از الکل صنعتی (متانول) برای ضدعفونی دست‌ها یا حتی خوراکی (که هر دو نوع خطرناک است) استفاده کرده و دچار مسمومیت‌های شدیدی شدند و در همین زمینه ۶ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان این‌که همزمان با شیوع کرونا، مصرف الکل تقلبی نیز یکی از نگرانی‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی استان بود، ادامه داد: با اطلاع رسانی وسیعی که از طریق رسانه‌ها انجام شد، آمار مسمومیت ناشی از مصرف الکل در استان افزایش نیافت و در حد همان ۵۱ نفر روزهای اول باقی ماند که این افراد نیز بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند.

قصری به آسیب‌های جدی مصرف الکل تقلبی بر چشم، کلیه و کبد مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: اقدامات درمانی برای افراد مسموم شده انجام گرفت ولی اثرات ناشی از استفاده از الکل به صورت کامل در بدن این افراد از بین نمی‌رود و در آینده همچنان آنها را درگیر می‌کند.

وی بیان کرد: استفاده از الکل و مواد مخدر هیچ تأثیری در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد بلکه با تأثیر مخرب بر کلیه، کبد و دستگاه مغز استخوان، موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود و زمینه ابتلا به بیماری را هم افزایش می‌دهد.

کد خبر 498032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha