مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند که شغل آن‌ها در پی شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده باشد.

بيمه بيكاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حفیظ‌الله فاضلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص نحوه پرداخت بیمه بیکاری به افرادی که در پی انتشار شیوع کرونا ویروس مشاغل خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: افرادی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند که شغل آن‌ها در پی شیوع این ویروس دچار آسیب شده باشد و کافرمایان آن‌ها در گذشته برای آن‌ها حداقل ۳ درصد بیمه پرداخت کرده باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: پرسنل مشاغلی مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، اصنافی که شامل قانون تعطیلی اجباری شده‌اند و مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی هستند می‌توانند با مراجعه به پورتال سایت مربوطه ثبت‌نام در صورت داشتن شرایط مشمول دریافت بیمه بیکاری شوند.

وی ادامه داد: بیمه بیکاری به تمامی مشاغل تعلق نمی‌گیرد، در روزهای اخیر شاهد بودیم حدود یک‌هزار نفر در این سامانه برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

فاضلی در خصوص مشاغل آزاد مانند رانندگان تاکسی، حمل و نقل عمومی شهری و بین شهری، کارگران ساختمانی و ... که در گذشته بیمه آزاد پرداخت می‌کردند و در پی شیوع کرونا ویروس دچار آسیب شده‌اند، توضیح داد: این افراد می‌توانند در سامانه جامع رفاه ایرانیان ثبت‌نام کنند و مشمول دریافت بسته معیشتی ۳ میلیون‌تومانی و تسهیلات ۴ میلیون تومانی شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بسته معیشتی و تسهیلات بانکی پس از رصد و پالایش وضعیت معیشتی افراد به آن‌ها پرداخت می‌شود.

کد خبر 497982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha