همزمان با توصیه تازه مرکز پایش و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا مبنی بر لزوم استفاده همه مردم از ماسک محافظ، دانلد ترامپ اعلام کرد شخصا این «توصیه» را نادیده می‌گیرد و ماسک نمی‌زند.

استفاده همگاني از ماسك در دوران شيوع كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لایوساینس، چرخش ناگهانی مراکز علمی آمریکا درباره استفاده کردن یا نکردن از ماسک در دوران شیوع کرونا بسیاری از مردم را سردرگم کرده است. در حالی که پیش‌تر گفته می‌شد افراد سالم نیاز به استفاده از ماسک ندارند، حالا کارشناسان و دانشمندان مرکز پایش و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که همه «باید» در خیابان‌ها و معابر عمومی ماسک محافظ داشته باشند.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری آمریکا در تازه‌ترین نشست خبری خود گفت: «بسیاری از مردم می‌توانند فقط چیزی جلوی دهان و بینی خود بگیرند. انجام دادن این کار بسیار ساده است. هر چند من خودم آن را انجام نمی‌دهند. این فقط یک توصیه است.» اشاره ترامپ به «توصیه» دانشمندان و کارشناسان آمریکایی است که البته در آن از عبارت «باید» هم استفاده شده و به نظر می‌رسد برای کاهش سرعت گسترش کرونا ضروری باشد.

در عین حال، جراح کل ایالات متحده آمریکا که سخنگوی ارشد مسائل بهداشتی است، از سردرگم شدن مردم درباره لزوم استفاده کردن از ماسک محافظ انتقاد کرد. دکتر جروم آدامز در نشست خبری خود با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌های دولتی مردم را گیج کرده است، افزود: «بر اساس بهترین شواهد موجود، هنوز معلوم نیست زدن ماسک تاثیر قطعی بر جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ بر یک فرد سالم می‌گذارد یا نه.»

پیش‌تر مرکز پایش و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرده بود افراد سالم فقط وقتی از ماسک استفاده کنند که می‌خواهند از یک فرد مبتلا به کرونا مراقبت کنند. ضمن اینکه پزشکان و پرستاران و کارکنان مراکز بهداشتی، مبتلایان به کووید-۱۹ و افرادی که نشانه‌های ابتلا به کرونا را دارند باید ماسک داشته باشند. این همان توصیه عمومی سازمان بهداشت جهانی از نخستین روزهای شیوع کروناست.

کد خبر 497741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha