مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: ۸۵ واحد صنفی غیرضروری این استان به دلیل رعایت نکردن شرایط محدودیت فعالیت بر اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پلمب شد.

واحد صنفی

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، سیدمهدی برهانی روز شنبه افزود: صنوف مختلف استان بر اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین تعطیل هستند.

وی یادآور شد: براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیلی واحدهای صنفی استان سمنان به غیر از اصنافی که برای تامین مایحتاج ضروری مردم مجاز به فعالیت هستند، بقیه واحدهای صنفی باید تا روز بیستم فروردین‌ امسال تعطیل باشد.

وی با اشاره به افزایش بازرسی‌ها از واحدهای صنفی سمنان، بیان کرد: تعطیلی واحدهای صنفی با هدف کاهش تردد در شهر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام شده و با واحدهای متخلف در این استان با جدیت برخورد می‌شود.

برهانی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۲۰۰ واحد صنفی غیرضروری از یکم تا پایان روز پانزدهم فروردین امسال مشمول دریافت اخطار پلمب شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان با اشاره به بیش از ۲۱ هزار بازرسی در این مدت، یادآور شد: روزانه بیش از ۷۰۰ بازرسی در قالب گشت‌های مشترک بازرسی در بازار و شهر با همکاری دستگاه‌های مرتبط بر اساس مصوبه های ستاد مقابله با کرونا استان مبنی بر محدودیت فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری انجام می‌شود.

فعالیت اصناف در استان به سه دسته تقسیم بندی شد که دسته اول شامل صنوفی است که کالاهای اساسی و نیاز ضروری مردم را تامین می‌کند که با صد درصد ظرفیت می‌تواند فعالیت کند، گروه دوم شامل مشاغل و صنوف خدماتی که تامین کننده نیاز مردم است ولی ضرورت کمتری دارد که این گروه در حداقل نیاز شهر و با ارائه لیست کشیک از سوی اتحادیه‌ها فعالیت می‌کند و دسته سوم نیز شامل اصناف غیر ضروری است که به طور کامل باید در این مدت تعطیل باشد.

گروه دوم صنف‌های خدماتی که تامین کننده نیاز مردم است ولی ضرورت کمتری دارد؛ شامل ابزار یراق، تعمیرگاه ها، لوازم یدکی، پلاستیک فروشی، خرازی، ویدئو کلوپ، لوازم ساختمانی و بهداشتی، تعمیر لوازم خانگی، الکتریکی، آپاراتی و تعویض روغن، لاستیک فروشی، خیاطی، کلیدسازی، تعمیرات موبایل، تعمیرات کفش، مصالح ساختمانی، شیشه بری، آهن آلات، تعمیر آسانسور، عینک فروشی، ایزوگام، تخلیه چاه، تصفیه آب، خدمات چاپ، سم و کودفروشی، رنگ فروشی و خدمات درودگری است.

کد خبر 497718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha