استاندار اردبیل گفت: حفظ و افزایش تولید در همه بخش‌های اقتصادی به‌ویژه کشاورزی نیازمند مهار کرونا است.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل شنبه ۱۶ فروردین در جلسه کارشناسی تدوین برنامه اجرایی جهش تولید در حوزه کشاورزی بیان کرد: با توجه به اینکه تولید از شیوع بیماری کرونا در کشور و استان اردبیل تحت تاثیر قرار گرفته، برای ادامه روند تولید تلاش همه اقشار با رعایت نکات پیشگیرانه ضروری است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از حوزه‌های تولیدی در بخش کشاورزی استان اردبیل به دلیل کرونا با کاهش تولید مواجه بوده و باید تلاش‌های لازم برای تمهید مقدمات برای فعال‌سازی آنان انجام شود.  

 استاندار اردبیل اظهار کرد: در راستای تدوین برنامه اجرایی جهش تولید در حوزه کشاورزی، توجه به تامین اعتبار و همچنین درآمدزایی از منابع داخلی در حوزه کشاورزی ضروری است.

وی گفت: ابلاغ مصوبات سراسری مبنی بر حمایت از بخش‌های زیان دیده از کرونا با اختصاص تسهیلات انجام شده و خواستار تلاش برای جذب این حمایت‌ها و تزریق به بخش‌های تولیدی استان شد.

بهنامجو همچنین افزود: باید برنامه‌ریزی‌های لازم بر اساس کارشناسی‌های انجام گرفته در راستای برندسازی محصولات استان توسط مسئولان حوزه کشاورزی انجام شود.

وی گفت: در راستای تدوین برنامه اجرایی جهش تولید در بخش کشاورزی کارشناسی‌های لازم در مورد میزان تولید و اعتبار مورد نیاز در زراعت، باغداری، شیلات، آبیاری تحت فشار، کشت گلخانه، دامداری و زنبورداری انجام شود.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان شاخص‌های تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی را تشریح کرد.

کد خبر 497652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha