چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه حوادث - جواد عزیزی: در جریان حادثه‌ای دلخراش در اردوگاه ابریشم اصفهان، دانش آموز 9 ساله زیر چرخ‌های قطار تفریحی جان خود را از دست داد

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که 16 روز قبل از آن نیز پسربچه‌‌ای 4 ساله پس از سقوط از ترن تونل وحشت در پارک ملت مشهد، زیر چرخ‌های قطار جان سپرد.[مرگ کودک 4ساله در تونل وحشت

 بعد ازظهر پنجشنبه گذشته زمانی که تعدادی از دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی در اصفهان برای شرکت در اردوی تفریحی به همراه مربیان خود عازم اردوگاه ابریشم در منطقه فلاورجان اصفهان شده بودند، تعدادی از دانش‌آموزان برای تفریح سوار ترنی شدند که در این اردوگاه بود.

هنوز دقایقی از حرکت قطار نگذشته بود که ناگهان محمد رجبی-  دانش‌آموز 9 ساله دبستان -  از داخل یکی از واگن‌ها به بیرون افتاد و زیر چرخ‌های قطار گرفتار شد. به دنبال این حادثه، مسئول قطار با شنیدن فریاد دیگر دانش‌آموزان متوجه ماجرا شد و پس از متوقف کردن ترن به طرف پسربچه مجروح شتافت ولی شدت جراحات به حدی بود که کودک خردسال قبل از رسیدن به بیمارستان، جان خود را از دست داد.

در حالی که بررسی‌های کارشناسی برای یافتن علت اصلی حادثه ادامه دارد، حسینعلی ادیب -  مسئول اردوگاه ابریشم - در گفت‌وگو با همشهری گفت: حادثه زمانی رخ داد که تعدادی از بچه‌های دبستانی پس از سوار شدن به ترن، از دیواره‌ واگن‌ها به بیرون خم شده بودند. در همین هنگام یکی از دانش آموزان به بیرون پرتاب شد و قبل از آنکه توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شود به علت شدت جراحات، جان خود را از دست داد.

مسئول اردوگاه ابریشم با بیان اینکه طی 18 سال گذشته این نخستین حادثه هولناک در اردوگاه ابریشم بوده است افزود: ظرفیت ترن تفریحی اردوگاه  72 نفر است که روز حادثه کمتر از این تعداد سوار ترن بودند و ترن با سرعت کمی در حال حرکت بود و  یک مربی نیز در انتهای ترن برای کنترل اوضاع حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه ترن اردوگاه از یک سال قبل برای سرگرمی دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است افزود: مشابه این ترن در 2 پارک اصفهان وجود دارد و ما با توجه به استقبالی که از این وسیله تفریحی در این پارک‌ها شده بود تصمیم به خرید و راه‌اندازی آن در اردوگاه  گرفتیم. 
مقصران را شناسایی کنیداصغر رجبی- پدر پسربچه‌ بیگناهی که در این حادثه جان خود را از دست داد-  در خصوص این ماجرا گفت: صبح پنجشنبه وقتی پسرم رضایتنامه مدرسه را به من داد تا با امضای آن موافقت خودم را نسبت به  رفتن وی  به اردو اعلام کنم ، هرگز باورم نمی‌شد این آخرین باری است که محمد را زنده می‌بینم. آن روز ساعت حدود 3 بود که با من تماس گرفتند و گفتند محمد در بیمارستان الزهرا  بستری شده است.

وقتی خودم را به بیمارستان رساندم متوجه شدم پسرم به خاطر سقوط از ترن جان خود را از دست داده و پس از اعلام نتایج اولیه پزشکی قانونی دریافتم محمد به خاطر گرفتار شدن زیر چرخ‌های ترن جان سپرده است.  پس از این حادثه بود که خودم را به محل اردوگاه رساندم و در آنجا با ترنی مواجه شدم که  از 3واگن تشکیل شده بود و به جای حرکت  روی ریل، با استفاده از چرخ‌های تایر دار در محوطه اردوگاه حرکت می‌کرد و این در حالی بود که در هیچ‌کدام از واگن‌ها کمربند ایمنی به چشم نمی‌خورد.

در حال حاضر  ما با اعلام شکایت از مسئولان مدرسه و اردوگاه، به خاطر بی‌احتیاطی و مراقبت نکردن از بچه‌ها از مراجع قضائی می‌خواهیم هرچه زودتر مقصران حادثه را معرفی کنند.

کد خبر 49763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز