چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: چند ماه پیش وقتی خبر اجرای مشترک کریس دی‌برگ با گروه موسیقی آریان منتشر شد، خیلی‌ها آن را به حساب یک بلوف هنری باب روز محسوب کردند.

 اما حالا خبرها حکایت از این دارد که این خواننده مشهور ایرلندی برای اجرای برنامه در ایران تصمیم‌اش را گرفته است.

حالا فقط فوتبال نیست که در تب و تاب شایعات حضور فلان بازیکن خارجی یا بهمان مربی سرشناش غیروطنی می‌سوزد، این روزها باب شده که گروه‌های سینمایی هم هرازچندی خبری منتشر کنند که مثلا قرار است موریکونه برای فیلمشان آهنگ بسازد یا جکی چان برای صحنه‌های رزمی فیلم به کارگردان وطنی مشاوره دهد؛ خبرهایی که از همان ابتدا تنها لبخندی به لبان خواننده می‌نشاند.

اما این بار وضع کمی فرق کرده و ظاهرا اکنون نه تنها کریس دی برگ قصد اجرای کنسرت در ایران را دارد که حتی به انتقاد مخالفان خود نیز در رسانه‌ها پاسخ می‌دهد.این جناب خواننده که البته شاید سرش مثل برخی از هموطنان ایرلندی اش برای انقلابی‌گری درد می‌کند در گفت‌وگو با شبکه تلوزیونی اسکای نیوز اعلام کرد: در ماه می‌ (نیمه اردیبهشت ماه) سفری به ایران دارم و پس از آن تصمیم نهایی‌ را برای این‌که بین ماه‌های ژوئن و اوت در استادیوم 12 هزار نفری کنسرت داشته باشم یا خیر، خواهم گرفت.

آن‌طور که ایسنا نوشته، فرانس‌پرس در این‌باره گزارش داد؛ کریس دی‌برگ در واکنش به وجود مناقشات هسته‌ای میان ایران و غرب گفته است: من و دوستانم از لحاظ سیاسی خام و چشم‌بسته نیستیم و از شرایط آگاهیم. من بسیار خوش‌بخت هستم که موسیقی‌ام در ایران پذیرفته شده است.

کریس دی‌برگ در ادامه تاکید کرده است، من در پاسخ آن دسته از افرادی که می‌گویند تو نباید به ایران بروی، می‌گویم: خب؛ شما برای این‌که تغییری به‌وجود آورید، چه می‌کنید؟ من می‌خواهم تفاوتی به‌وجود آورم.

رویترز نیز به نقل از کریس دی‌برگ که با شبکه ماهواره‌ای انگلیسی‌ زبان «الجزیره» گفت‌وگو کرده، نقل کرده است: من دعوت شده‌ام تا به ایران بروم؛ ما می‌دانیم شرایط آنجا چگونه است. ما به ایران نمی‌رویم که فرهنگ یا دنیا را تغییر دهیم، بلکه من تنها می‌خواهم برای مردم بخوانم.

ناگفته نماند که آثار کریس دی برگ جزء معدود کارهایی است که با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازار موسیقی ایران وجود دارد اما با این حال باید منتظر ماند و دید اجرای کنسرت کریس دی‌برگ واقعیت است یا اتفاقی مثل حضور اولیور استون در ایران خواهد شد. آینده همه چیز را معلوم می‌کند.

کد خبر 49762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز