به گزارش همشهریآنلاین به نقل از ایسنا، غلامحسین رنجبرگبا اعلام این خبر افزود: سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا، بهمنظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیبهای روانی-اجتماعی ناشی از این بحران، توسط سازمان بهزیستی کشور راهاندازی شد.
وی خاطرنشان کرد: دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح محب (مشاوره و حمایتهای روانی- اجتماعی در بلایای طبیعی و انسانساخت) با تشکیل کارگروه علمی و فنی، تدوین محتوی و زیرساخت و فنآوری؛ سامانه «خودارزیابی وضعیت روانشناختی» را طراحی کرد که در این فرآیند، خدمات بر اساس سطحبندی و سیستم ارجاع ارائه خواهد شد
مدیرکل بهزیستی هرمزگان به معرفی سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی پرداخت و خاطرنشان کرد: افراد پس از مراجعه به سامانه ضمن تکمیل اطلاعات جمعیتشناسی، به سؤالات تخصصی پاسخ خواهند داد. درصورتیکه فرد در هر یک از آیتمها از حد طبیعی عبور کرده باشد، بهمنظور افزایش دقت در ارزیابی بهتناسب نمره، سؤالات دیگری را پاسخ خواهد داد. سپس در پایان فرآیند، متناسب با نمره غربالگری، توصیههای روانشناختی ارائه میشود.
رنجبر قابلیت دیگر سامانه را ارجاع به صدای مشاور (۱۴۸۰) سازمان دانست و عنوان کرد: بدینصورت افرادی که در گروه امتیازی بالاتر از حد طبیعی قرار میگیرند (تنش شدیدتری را تجربه میکنند)، میتوانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خودارزیابی روانشناختی؛ کد شناسه خدمت دریافت کنند و با صدای مشاور (۱۴۸۰) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهرهمند شوند و چنانچه بر اساس تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره (۱۴۸۰) به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع میشوند.
وی با اشاره به اینکه این چرخه تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت و تمام فرایند خدمت بهصورت رایگان ارائه میشود، اضافه کرد: هموطنان عزیز میتوانند برای مشاهده و استفاده از این سامانه به آدرس CORONA.BEHZISTI.IR مراجعه نمایید.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان ارتقای کیفیت زندگی، کاهش تأثیرات منفی اجتماعی و مدیریت و پیشگیری از آسیبهای روانی و اجتماعی را از نتایج مثبت مراجعه عموم به این سامانه دانست و اظهار کرد: با مراجعه مردم به سامانه خودارزیابی روانشناختی شاهد تحقق این اتفاقات خوب باشیم.
نظر شما