آموزش و پرورش و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی تا حد امکان زیرساخت لازم برای آموزش دانش‌آموزان عشایر و روستایی از شبکه شاد را مهیا کرده است.

آموزش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تا حد امکان زیرساخت لازم برای آموزش دانش‌آموزان عشایر و روستایی از شبکه شاد را مهیا کرده است.

او افزود: بیشتر مدارس روستایی و عشایری مقطع ابتدایی هستند که در این زمینه بسته‌های تهیه شده در اختیار این افراد قرار می‌گیرد که فردا از آن رونمایی می‌شود.

واقعی ادامه داد: بسته‌های تهیه شده از طریق رابطان آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان این مناطق قرار می‌گیرد همچنین برای آموزش متوسطه نیز برای تامین زیرساخت‌ها اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قول مساعد داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد: این‌که بگوییم به ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان استان خدمات ارائه خواهد شد این امکان وجود ندارد، چون برخی خانواده‌ها گوشی هوشمند ندارند.

او با بیان این‌که چون این نیاز فوری ایجاد شد و از قبل زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است، اظهار کرد: اما کم‌کم به این سمت و سو حرکت می‌کنیم و در این راه نیاز به همکاری خانواده‌ها و دولت است.

واقعی عنوان کرد: دانش‌آموزان عشایر و روستایی می‌توانند از طریق مدارس و مکان‌هایی که به اینترنت دسترسی دارند از این شبکه استفاده کنند.

او گفت: آموزش دروس دانش‌آموزان از ۱۶ فروردین از طریق شبکه «شاد» در پنج پیام‌رسان داخلی انجام می‌شود.

واقعی افزود: در پنج پیام‌رسان داخلی سروش، روبیکا، بله، گپ و ای‌گپ آموزش مجازی برای دانش‌آموزان میسر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این‌که از طریق این شبکه بین دانش‌آموز، معلم و حتی والدین ارتباط برقرار می‌شود اظهار کرد: تمامی مدیران، معلمان، والدین و دانش‌آموزان باید در اجرای این برنامه آموزشی همکاری داشته باشند.

او در ارتباط با نحوه استفاده از شبکه آموزشی شاد تصریح کرد: دبیران و والدین با ورود به سایت shad.medu.ir باید کد ملی خود را وارد و اطلاعات مربوط به سری و سریال شناسنامه و تاریخ تولد را در فیلد مربوطه پر کنند و سپس به گروه کلاس من وارد شوند.

واقعی تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم توسط آموزش و پرورش برای همه دانش‌آموزان مهیا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: گروه‌های کلاسی از قبل در پیام‌رسان انتخابی توسط مدیر مدرسه شکل گرفته و همه دانش‌آموزان یک کلاس در آن گروه عضو هستند.

او گفت: کلاس‌های درس مجازی مشابه کلاس حقیقی است با این تفاوت که دانش‌آموزان در خانه هستند و با ابزارهایی مانند موبایل، تبلت و لب تاپ به فضای مجازی وصل می‌شوند.

واقعی اضافه کرد: در شبکه شاد معلم تدریس را به صورت آنلاین انجام می‌دهد، همچنین حضور و غیاب دانش آموزان، سوال و جواب و آزمون نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: برخی از دبیران و معلمان نیز گوشی هوشمند یا تبلت در اختیار ندارند که بودجه‌ای برای تهیه این اقلام در اختیار نداریم.

او عنوان کرد: در فعالیت مجازی شبکه شاد تاکید ما بر همکاری تمامی پرسنل است اگر همکاری گوشی هوشمند یا تجهیزات نداشته باشد می‌تواند با مراجعه به مدرسه و آموزشگاه نسبت به آموزش مجازی اقدام کند.

واقعی گفت: فعالیت برخی همکاران به صورت مجازی با هزینه خود نسبت به زمانی که مدارس دایر بود ۲ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: قرار بر این شد بسته‌های محدود اینترنتی در اختیار همکاران قرار بگیرد تا زمان ارائه آموزش مجازی از آن استفاده کنند.

کد خبر 497505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد مجيدي DE ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    درس خوب بدهد