سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: مدارس سراسر کشور تا ۲۰ فروردین تعطیل هستند. درباره ادامه تعطیلی مدارس هم بعد از تاریخ ۲۰ فروردین تصمیم گیری می‌شود و این احتمال که تا ۱۵ اردیبهشت مدارس هم تعطیل باشند وجود دارد، اما در این مدت باید دروس در فضای مجازی و سامانه یکپارچه «شاد» به دانش آموزان ارائه شود.

غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الله غلامی در خصوص بیست و دومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که شامگاه جمعه ۱۵ فروردین در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اگر قرار به بازگشایی مدارس باشد، پیشنهاد استان اصفهان این است که این بازگشایی مرحله‌ای انجام شود. به این معنا که بازگشایی از مناطقی شروع شود که کمترین بیماری و کمترین جمعیت دانش آموزی را داشته ایم. بنابراین به احتمال زیاد بازگشایی مدارس با حفظ پروتکل‌های بهداشتی ابتدا از روستاها آغاز می شود و سپس به شهرهای کوچک و مراکز استان‌ها خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همچنین در این جلسه آموزش و پرورش متعهد شد به اندازه نیاز تمام دانش آموزان ماسک و اقلام بهداشتی را ذخیره کند. تمام این پیشنهادها به ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ارائه شده و به احتمال قوی ستاد ملی تا یکشنبه ۱۷ فروردین درباره آن تصمیم گیری خواهد کرد.

غلامی درباره وضعیت دانشگاه ها نیز گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که دانشگاه‌ها تا ۱۵ اردیبهشت در استان اصفهان تعطیل باشند و دانشجویان بدون آنکه در سوابق تحصیلی آنان قید شود مجاز به حذف ترم خود باشند که البته این پیشنهادها باید به ستاد ملی مبارزه با کرونا فرستاده شود تا نظر نهایی را این ستاد بدهد.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا درباره صنوف و ادارات هم اظهار کرد: طبق مصوبات این جلسه از شنبه (امروز) صنوفی که مایحتاج ضروری مردم، مانند فرآورده‌های لبنی، اقلام بهداشتی و دارو را تامین می کنند مانند روزهای گذشته باز هستند و دیگر مشاغل تا ۲۰ فروردین تعطیل هستند. همچنین ادارات باید با یک سوم ظرفیت و حتی کمتر تا این تاریخ به فعالیت بپردازند و با تشخیص مدیر اداره تعداد نیروها باید به حداقل برسد.

کد خبر 497495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    19 2
    ببخشید پس دانشگاه های سایر استان ها چی؟ فقط اصفهان تعطیله؟ آیا دانشگاه های تهران بازند که ما برگردیم تهران و همین طور دانشگاه های سایر استان ها؟
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      1 0
      در دوران جمهوری اسلامی مفهوم روستا در بسیاری از نقاط اصفهان با شهر یکی شده است روستای قبل انقلاب نیست که نه راه داشته باشد نه ارتباط روستایی امروز با اتومبیل خود در سراسر کشور در حال رفت و آمد هست روستا ها پر جمعیت و مدارس دارای دانش آموزان زیادی هستند لطفا قبل ازتصمیم گیری ابتدا به روستا های اصفهان بروید و ببینید و با تصورات 50 سال قبل تصمیم نگیرید.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    17 0
    همشهری انلاین پیشتاز در بلاک کردن فله ای مخاطبان
  • reza IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    10 0
    خود شما اگر قرار شد بفرستید حاضری بچه ات را مانند بچه های سایر مردم به مدرسه بفرستی؟؟!! تا زمان عادی شدن اوضاع اشتباه محضه فرستادن بچه ها به مدرسه
  • احمد IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    25 8
    واحدهای کوچک آموزشی تعداد دانشجوهاش کمند حتی میتونن با فاصله دو متری سر کلاس بشینند وکلاساشونو برگزار کنندباید این ملاحظات مد نظر قرار گیرد
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    7 7
    اه این چه کاریه آخه کرونا سراسر جهان گرفته حالا شمامیگید یه جایی ک کمتر کرونا هست یانیست بچه هارا بفرستیم مدرسه این کار اشتباه محض هست هروقت ب یاری خدا شرش کنده شدتموم شد بعد بچه هاباید بروند مدرسه ...
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    6 2
    آقای من دانشجوی رشته آمار هستم. تا وقتی که دانشگاه می رفتم، کار داشتم. مشاوره می کردم، تدریس داشتم. از امکانات دانشگاهمون استفاده می کردم. اما الان که برگشتم شهرمون، کلا درآمدم شده 0. بیرون هم که میام، گرونی اجناس و کالاها و کرایه ها بیداد می کنه. چرا دولت به فکر قشر بی درآمد مخصوصا تحصیل کرده ها بخصوص در این شرایط بحرانی نیست. دعا می کنم هرچه زودتر دانشگاه ها رو باز کنن اما با رعایت همه اصول بهداشتی.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    11 2
    مسئولین بیشتر غلط نکنند و مدارس تا مهر تعطیل.وقت خودتان را تلف نکنید .
  • بهرام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    15 2
    اول امنیت جانی دانش اموزان را فراهم کرد وبعد از اتمینان کامل مرحله به مرحله باز شود
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    6 2
    سلام، آقای حریرچی امروز گفتن مدارس دومین محل آلوده از نظر کروناویروس هست، بعد از حمل و نقل عمومی که اولین محل و آلوده ترین هست. وقتی مدارس انقدر خطر آلودگیش بالاست، چرا باید بازگشائی بشه؟ واقعا این کار غلطی هست که جون معلما رو به خطر میندازه، چون دانش آموزا فرم خفیف بیماری رو میگیرن اما میتونن برای معلما خطرناک باشن. لطفا به گوش مسئولین برسونید، امسال رو حداقل با کلاسای مجازی به پایان برسونند.
  • فریام TW ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    1 3
    ای کاش به فکر دانشجویانی که این ترم آخرین فرصت دفاع از پایان نامه را داشتن هم بوده باشید . دانشگاه خودم که عملا هیچ دسترسی به اساتید راهنما و مسئولین آموزشی نداریم و کلا منقرض شدن دوستان . نه راهنمایی درست و نه تعیین تکلیف . امیدوارم به فکر این گروهم باشید و هزینه ی اضافی به ما تحمیل نکنین
  • سهیل IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    7 0
    باید مدارس و دانشگاهها تا آخر خردادماه تعطیل شوند چون شیوع کرونا در ایران بیداد میکند تازه باید در پایان خرداد اگر کرونا هنوز ادامه داشت بعد از خرداد هم تعطیل شود
  • نگار IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    6 2
    به خداولمون کنید بریم پیش دوستامون ولمون کنییییییییییید
    • طناز IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      5 4
      خوب نگار راست میگه بذارید بریم مدرسه دیگه