وزیر ارتباطات گفت: شبکه‌ موبایل در تهران به حداکثر میزان ظرفیت نامی خود رسیده است. تنها راه افزایش ظرفیت پهنای باند،اضافه کردن فرکانسی است که در اختیار صداوسیماست.

آذری جهرمی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه شبکه‌ موبایل در تهران به حداکثر میزان ظرفیت نامی خود رسیده است، تاکید کرد: تنها راه افزایش ظرفیت پهنای باند،اضافه کردن فرکانسی است که در اختیار صداوسیماست.

وی ادامه داد: فرکانس های حال حاضر شبکه‌ موبایل در باندهای بالاست، فرکانسهای در اختیار صداوسیما باند پایینند.در فرکانس های پایین تعداد دکل کمتری لازم است احداث شود. یعنی اگر فرکانسی که خالی است و صداوسیما هم استفاده نمی کند در اختیار موبایل قرار گیرد،هم ارز کمتری از کشور برای خرید تجهیزات صرف می‌شود و هم مردم کمتر نگران سلامتی خود از بابت آلودگی فرکانسی خواهند بود.

آذری جهرمی افزود: ٣ سال است در تلاشیم فرکانس ها را پس بگیریم. هم در دولت و هم در مجلس،گفته‌ایم در باندی دیگر نیازهای آینده صداوسیما را تامین می کنیم،نصف درآمد حاصل از واگذاری فرکانسها به اپراتورها هم برای توسعه شبکه دیجیتال به صداوسیما می‌دهیم اما آنها همراهی نکرده‌اند.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: ارتقای شبکه بدون فرکانس امکان‌پذیر نیست. امیدوارم برای تامین نیاز مردم در این شرایط، مدیران صداوسیما ما را همراهی کنند.

  • بیشتر بخوانید :

آذری جهرمی: فرکانس مورد نیاز برای ارتقاء اینترنت در اختیار صدا و سیما است

  • کنایه سنگین معاون وزیر ارتباطات به مدیر روابط عمومی تلویزیون

همچنین روز گذشته هم پس از پاسخ وزیر ارتباطات به پرسش کاربران اینترنت درباره علت کندی سرعت، مدیر روابط عمومی سازمان صداوسیما به پاسخ محمدجواد آذری جهرمی به شکلی کنایه‌آمیز واکنش نشان داد.

 وزیر ارتباطات در اعتراض کاربران به کندی سرعت اینترنت مسئله نیاز به باند فرکانسی را مطرح کرد؛ باندی که سالهاست در اختیار صدا و سیما بوده و مذاکرات برای آزادسازی آن هنوز به نتیجه نرسیده است. 

محمدحسین رنجبران مدیر روابط عومی سازمان صداوسیما در واکنش به این ادعای آذری جهرمی نوشت:

«برادرمون سه سال نتونست مجلس طرفدار خودشون رو اقناع کنه که نظراتش کارشناسیه و نمایندگان زیر بار کار خلاف قانونی که می‌گوید نرفتند؛ آن وقت دوباره میاد میگه تقصیر صداوسیماست اینترنت کنده!

آقا یا یه دلیل دیگه پیدا کن یا بر اساس آنچه که خودتون گفتید زمانی که برنامه‌های پرمخاطب صداوسیما پخش می‌شه و ترافیک انترنت میاد پایین رو به مشترکان پیشنهاد بدید.
در ضمن بیخ گوشمان در ترکیه 88 درصد پوشش اینترنت خانگی است، اما در کشور ما به مدد هنر شما زیر 40 درصد است؛ اینکه دیگه ربطی به صداوسیما نداره!»

پس از آن معاون وزیر ارتباطات به ادعای مدیر روابط عمومی تلویزیون پاسخ داد و نوشت: 

«خیلی ممنون برای گزارش سه سال تلاش ما برای پس گرفتن فرکانسی که خالیه و آزاد نمی‌کنید!

برادرم!  ⁧نرخ نجومی⁩ تبلیغات رو بیارید پایین ببینید بخش خصوصی ما چه طور ضریب نفوذ اینترنت خانگی رو دو برابر می‌کنه.

‌ راستی فرکانس رو چه کسی  ⁧سو⁩ می‌کنه که برنمی‌گردونید به مردم؟»

کد خبر 497417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    راست میگه به مردم اعلام کنید سود کجا میره
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    دم روابط عمومی صداو سیما گرم. وزارت ارتباطات که کم سود نمی‌برد. وا... سودش نمیخواد توی جیب مردم بره شما پیام رسانای داخلی رو هدف نگیرد خیلی لطف کردید آقای وزیر!