رئیس پلیس راهور گیلان از کاهش ۸۵ درصدی جانباختگان تصادفات درون شهری در استان طی (طرح نوروزی) از بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا پایان وقت سیزدهم فروردین ماه جاری خبر داد.

تصادف

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ امیرطالبی اظهار کرد: کاهش تغداد کشته شدگان ناشی از تصادفات نوروزی در گیلان بیسابقه بوده است؛ چرا که به طور معمول هرسال حدود ۴۰ درصد از فوتی‌های تصادفات سال در استان، مربوط به تعطیلات نوروز بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی مدت یادشده، تعداد  مجروحان ناشی از تصادفات۷۳ درصد و تعداد تصادفات در مجموع ۷۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور گیلان اضافه کرد: بعد از ۴ سال، کاهش حدود ۱۰ درصد فوتی‌های سوانح رانندگی را طی سال ۹۸ داشتیم.

سرهنگ طالبی افزود: تردد های غیر ضروری در حال حاضر در معابر درون شهری استان به دلیل رعایت مردم و طرح فاصله گذاری اجتماعی کمتر مشاهده می شود.

رئیس پلیس راهور گیلان گفت: با این وجود  اکنونیکی از نگرانی‌ها سرعت بالای شماری از رانندگان خودرو به واسطه خلوتی معابر است.

وی تصریح کرد: به دلیل سرعت بالای تعدادی از رانندگان در همین روزها واژگونی خودروها یا برخورد با اجسام ثابت همچون خودروی پارک شده و درخت داشته ایم.

رئیس پلیس راهور گیلان تاکید کرد: تردد کم خودرو ها و خلوت بودن معابر، رانندگان را برای تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه وسوسه نکند؛ چرا که تصادفات نیز می تواند خطرآفرین و موجب از دست‌رفتن جان انسان‌ها شود.

کد خبر 497340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha