مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از کشاورزان و دامداران استان خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه‌کردن محصولات و دام‌های خود با توجه به احتمال مخاطرات جوی اقدام کنند.

سرمازدگی

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منصور شیشه‌فروش اظهارکرد: هرساله در اوایل بهار انواع مخاطرات جوی شامل سرمازدگی، سیل، آفات نباتی، خشکسالی خساراتی را به کشاورزان و دامداران اصفهان وارد می‌کند.

وی با بیان این‌که ۲۳ نوع محصول زراعی، ۱۰ نوع دام، ۱۹ محصول باغی شامل بیمه می‌شود از کشاورزان و دامداران خواست به‌صورت الکترونیکی از طریق دفاتر خدمات بیمه‌ای نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در سال گذشته ۹۱ هزار هکتار محصول کشاورزی، ۳۸۲ هزار راس دام سنگین، ۱۰ هزار اصله درخت،   ۲۷ هزار هکتار باغ، ۱۸ هزار مترمربع گلخانه، ۸۳ میلیون قطعه طیور و ۳۶ هزار هکتار منابع طبیعی در استان بیمه شد.

وی  با اشاره به افزایش میزان خروجی سد زاینده‌رود و رهاسازی آب در مسیر رودخانه از امروز (۱۵ فروردین) برای تامین آب مورد نیاز کشت غلات در اراضی کشاروزی و شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری از ساکنان مجاور و کشاورزان مستقر در حاشیه زاینده رود خواست تا برای پیشگیری از وقوع حوادث نسبت به رعایت اصول ایمنی و هشدارهای عوامل میراب توجه کنند.

کد خبر 497317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha