رییس فراکسیون مستقلین ولایی، گفت: به زودی مشخص می‌شود که قالیبافی‌ها نمی‌توانند کاری انجام دهند و از سوی مردم مورد نقد قرار خواهند گرفت.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، پایان  سال گذشته با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همراه بود، انتخاباتی که به تغییر چهره‌ی پارلمان ایران منجر شد، در این انتخابات تعداد قابل توجهی از نمایندگان فعلی با عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان از حضور در انتخابات بازماندند.

در همین خصوص گفت‌وگویی با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و رییس فراکسیون مستقلین ولایی داشتیم. جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص ترکیب فراکسیون‌های مجلس یازدهم، می‌گوید: پیش‌بینی من این است که در مجلس آینده چهار فراکسیون تشکیل خواهد شد. وی با پیش‌بینی ریاست قالیباف بر مجلس آینده، گفت: از هم‌اکنون می‌توانم بگویم قالیباف رییس مجلس آینده خواهد بود اما اگر نتواند کار را به درستی پیش ببرد، از سال دوم کار برای او سخت خواهد شد.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

  • برخی تحلیلگران می‌گویند چرخش قدرت در ایران براساس سلیقه‌ اکثریت مردم رقم نمی‌خورد، به نظر شما این گزاره چه اندازه به واقعیت چرخش قدرت در سیاست ایران نزدیک است؟

چرخش قدرت در ایران مدیریت یا به نوعی ریل‌گذاری می‌شود، یک جاهایی هم که مانند خرداد ۷۶ متناسب با خواست حاکمیت رقم می‌خورد یک زمان‌هایی است که از دست ریل‌گذاران خارج شده است. ولی در حال حاضر حاکمیت نظر دارد که چرخش قدرت را مدیریت کند و این به نظر من یک اشتباه است، یعنی اگر صرفا و مطلقا اصولگرایان بازیگردان سیاسی کشور باشند، اتفاق خوبی نیست و این یک اشتباه استراتژیک است که در کشور انجام می‌شود.

تاثیر این امر را در انتخابات سال ۹۸ دیدید که نشاط و شادابی سیاسی در کمترین سطح خود قرار داشت و برای اولین افتخار می‌کردیم که از نظر مشارکت انتخاباتی مثل انتخابات فرانسه داشته باشیم در حالی که ما در ادوار مختلف همواره پرنشاط‌ترین انتخابات را داشتیم اما اکنون میزان مشارکت در انتخابات اخیر به کمتر از ۵۰ درصد رسید و حتی در بعضی شهرها عدد مشارکت کمتر از ۲۵ درصد بود.

یکی از علت‌های کاهش مشارکت این بود که ریل‌گذاری اشتباه بود و مردم اگرچه در انتخابات شرکت می‌کنند اما انتخاباتی که مدنظر آنها باشد نبود. بنابراین خیلی نتایج خوبی از درون آن در نمی‌آید و به نظر من این استراتژی اشتباه است. ما باید سعی کنیم به همه‌ کسانی که قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند در اداره‌ کشور نقش بدهیم چرا که اگر این کار را نکنیم، حاکمیت یکسویه خواهد شد و این اشتباه است. یکسویه شدن حاکمیت موجب می‌شود تا فضاها را ببندیم و یکدیگر را نقد نکنیم و این نقد نشدن باعث می‌شود کشور یکطرفه اداره شود، در حالی که رشد کشور بدون تضارب افکار و عقاید مختلف امکانپذیر نخواهد بود.

  • در سال‌های اخیر شاهد پدید آمدن شکاف میان مردم و حاکمیت هستیم، به نظر شما برای کاهش و از میان بردن این شکاف چه اقداماتی باید از سوی مسئولان انجام شود؟

ذهنیتی در برخی نهادها ایجاد شده که حاصل آن ذهنیت کمرنگ شدن و به مرور زمان از بین رفتن مقبولیت آن نهادها است. در گذر زمان مقبولیت آن‌ها از بین رفته و به حدی از خودشیفتگی می‌رسند که احساس می‌کنند اصلا نیازی به نظر دیگران ندارند و آن چه که تشخیص می‌دهند را عمل می‌کنند، حتی مردم را مانند بیماری می‌دانند و برای آن‌ها دارو تجویز می‌کنند و همانطور که بیمار شاید از این دارو خوشش نیاید ولی مجبور است آن‌ها استفاده کند، مردم هم شاید از تصمیمات و اقدامات آن‌ها خوششان نیاید اما باید به خاطر صلاح خودشان بپذیرند.

این ذهنیت اشتباه است، مردم بیمار و آن‌ها طبیب نیستند، این نوع تفکر و دیدگاه باید تغییر کند، باید بگوییم ما دم‌ و بازدم و یا همدل و همیار همدیگر هستیم، افتخار جمهوری اسلامی از سال ۵۷ همین است و همین راه هم باید ادامه پیدا کند.

  • آیا احزاب، گروه‌های سیاسی و اشخاص این حق را دارند که مردم را به افرادی که انتخاب می‌کنند (صرف نظر از اینکه اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب) به دلیل نتیجه‌ی انتخاب‌شان سرزش کنند؟

نه، ما باید بدانیم زمانی پیشرفت می‌کنیم که به هر انتخابی از سوی مردم احترام بگذاریم و بپذیریم. در چنین شرایطی مردم به مرور به یک بالندگی می‌رسند، ما در دو دهه‌ قبل شاهد این بودیم که در یکی از شهرها مردم روزی به کسی رای دادند که با کلاه شاپو عکس گرفته بود اما در دوره‌های بعد مردم به شدت تغییر رویه دادند و آن آخرین انتخاب بود.

باید اجازه دهیم هیجان‌های این چنینی یک بار باید تخلیه شود، یک بار به کسی که صدای خوبی دارد رای می‌دهند و یا یکبار به چهره‌ زیبا رای می‌دهند. لذا باید بپذیریم که توسعه و بالندگی را طی یک مسیر پشت‌سر بگذاریم و نمی‌توانیم یک مرتبه به اوج قله دموکراسی برسیم.

لازمه‌اش این است که مراحل مختلف را طی کنیم و مردم هم ذائقه‌های مختلف را تست کنند، باید به آن‌ها زمان بدهیم نه اینکه یک روز خوشمان بیاید تشویق کنیم و یک روز مطابق میل ما نباشد و سرزنش کنیم.

این مسیر به گونه‌ای است که نمی‌شود یک مرتبه در آن میانبر بزنیم بلکه باید این راه را طی کنیم تا به مرور شعارزدگی از کشور خارج شود و مردم در انتخابات‌های بعدی ضمانت‌های اجرایی بخواهند. در نتیجه ما باید کاری کنیم که هرکس هر قولی در انتخابات به مردم می‌دهد، تحت هر شرایطی به آن عمل کند و نگوید شرایط عوض شد تا این در کشور جا بیفتد و بهانه‌گیری را از دست قول‌دهندگان خارج کنیم.

  • برخی اتفاقات پس از سال ۹۶ از جمله گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی منجر به ابراز پشیمانی طیفی از رای‌دهندگان شد، به نظر شما این نگاه چه اندازه درست است؟

ببینید من با توجه به اینکه نقدهای کارشناسی و اساسی به دولت دارم و فکر می کنم کارهایی می‌توانست انجام شود که نشد، قصد حمایت از آقای روحانی را ندارم اما باید ببینیم در این اتفاقات تلخی که در کشور رخ داد و عدم تحقق وعده‌هایی که صورت گرفت، رییس‌جمهور چه اندازه دخالت داشته است؟

مگر شخص رییس‌جمهور چه اندازه قدرت دارد، ما باید بدانیم که سیاست‌های کلی نظام چه برای دولت و چه برای مجلس و حتی برای قوه قضاییه از پیش ترسیم شده است و هیچکدام نمی‌توانند خارج از آن عمل کنند، در این جا به نظرم بازنگری در سیاست‌ها خیلی ضرورت دارد و دادن اجازه مانور در بعضی از سیاست‌ها و در بعضی از زمان‌ها خیلی مهم است، که این‌ها خیلی تحقق پیدا نمی‌کند.

  • یک سیاست‌هایی عین قانون اساسی ابلاغ می‌شود که من فکر می‌کنم می‌تواند در یک جایی درست باشد اما در یک جایی کار را با مشکل مواجه کند، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم دولت یا شخص رییس‌جمهور صفر تا صد مقصر است، مگر همه‌ اختیاراتی که لازم است را دارد یا همه‌ کارهایی که خواسته را توانسته انجام بدهد؟

البته این موارد به این معنا نیست که خیلی از کارهایی که انجام نداده را بخواهیم تبرئه کنیم، من به شخصه معتقدم آقای روحانی کارهای زیادی می‌توانست انجام دهد که انجام نداد، به عبارتی خیلی از نقدهایی که ما به دولت آقای احمدی‌نژاد داشتیم هنوز به قوت خود باقی است اما باید ببینیم برای تغییر چقدر از آن‌ها رییس‌جمهور اختیار داشت و چه اندازه را اختیار نداشت.

اینکه بگوییم در همه ابعاد و موضوعات رییس‌جمهور مقصر است، درست نیست چراکه نظام حاکمیتی ما به صورتی است که چه دولت و چه مجلس باید خط قرمزها را رعایت کنند و شاید رییس‌جمهور بعضی از خط قرمزها را شخصاً قبول نداشته باشد، اما باید رعایت کند.

  • سال ۹۸ مشکلات و بحران‌های مختلفی در کشور اتفاق افتاد که اثرات آن احتمالا کوتاه‌مدت نیست به ویژه مشکلات اقتصادی، با توجه به عدم تصویب FATF و قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه این نهاد مالی، پیش بینی شما از وضعیت کشور در سال ۹۹ چگونه است؟

من معتقدم که ما در مورد FATF اشتباه کردیم و مسیر اشتباهی را طی کردیم و این اندازه لجبازی و سختگیری ضرورتی نداشت و حالا باید تبعات آن را برعهده بگیریم، در حال حاضر مگر کسی هست که بگوید از ماهیت FATF اطلاع نداشتم و نمی‌دانستم چیست؟

پیش‌بینی من این است که امسال تعامل سیاسی و روابط اقتصادی ما با دنیا دچار مشکل شدید خواهد شد و واقعا در خرید خیلی از امکانات و داروها ما دست خودمان را بسته‌ایم و این اشتباه بود، البته این را ما گفتیم و هزینه‌اش را هم پرداخت کردیم ولی بعدها تاریخ خواهد دید که عدم تصویب FATF یک تصمیم اشتباه بود.

  • به نظر شما مواجهه‌ مجلس یازدهم با دولت چگونه خواهد بود؟ به سوی تقابل خواهند رفت یا آن اندازه که فکر می‌کنند نخواهند توانست دولت را تحت فشار بگذارند.

مجلس یازدهم شمشیر را برای دولت از رو بسته است، آن‌ها شعارهایی مطرح می‌کنند و حرف‌هایی بیان می‌کنند که برای تحقق آن‌ها مجبور هستند، دولت را تحت فشار بگذارند اما واقعیت این است که همه‌ این‌ها شش ماه تا یک سال تاریخ مصرف دارد، من توصیه می‌کنم عقلای مجلس یازدهم شعارها را کنار بگذارند و وارد واقعیت‌ها شده و امور مجلس را متناسب با واقعیت کشور و تعامل با دولت برای حل مشکل مردم پیش ببرند اما با توجه به شرایط اگر بخواهند با دولت وارد فضای فرسایش شوند، حل مشکلات مردم زمین می‌ماند و مجلس بعدا نمی‌تواند شرایط را توجیه کند و پاسخ دهد.

بهترین کار این است که مجلس را عقلایی مدیریت کنند و کارها را با همراهی دولت پیش ببرند تا بتوانند دولت را ملزم به یک سری کارها کنند که باعث حل مشکلات مردم شود. اما اینکه مجلس را شعاری پیش ببرند، امکانپذیر نیست، ما اکنون نگرانیم چرا که درصدی از نمایندگان مجلس سابقه پارلمانی یا حتی سابقه اجرایی ندارند و این افراد کسانی هستند که کاملا کم تجربه‌اند و به اداره کشور آشنا نیستند و این‌ها ضربات سنگین و سختی را به کشور وارد خواهند کرد.

  • مجلس یازدهم در نگاه کلی یک مجلس اصولگراست اما این جریان درون خود طیف‌های متعددی دارد، به نظر شما طیف‌های مختلف که در انتخابات هم به سختی و در آخرین روز به وحدت رسیدند، آیا درون مجلس هم خواهند توانست به وحدت برسند؟

ببینید در میان طیف‌های اصولگرایی پایداری‌ها اصول مشخصی دارند، این طیف واقعا به تفکرات خود اعتقاد دارند، شاید ما از بیرون بگوییم آن‌ها لجباز هستند اما آن‌ها سفت و سخت اعتقادی هستند و زیر بار هیچ داستانی نمی‌ روند.

از طرفی طیف قالیبافی‌ها علیرغم اینکه فکر می‌کنند جریان خیلی قوی‌ای هستند اما من فکر می‌کنم خیلی صدمه‌پذیر هستند، چرا که به زودی مشخص می‌شود نمی‌توانند کاری انجام دهند و از سوی مردم مورد نقد قرار خواهند گرفت و چون اصولگرایان خیلی سریع واکنش نشان می‌دهند، این‌ها مجبور می‌شوند که انشقاق پیدا کنند.

یک ایرادی که به مجلس دهم می‌گرفتند این بود که مجلس سه فراکسیون دارد، در خصوص مجلس یازدهم امثال آقای باهنر می‌گفتند که می‌خواهیم یک فراکسیون اکثریت قوی تشکیل دهیم، اما نمی‌دانم چرا احساس می‌کنم در مجلس یازدهم چهار فراکسیون شکل خواهد گرفت، گرایش این چهار فراکسیون هم به این ترتیب خواهد بود؛ احمدی‌نژادی‌ها، پایداریچی‌ها، قالیبافی‌ها و معدود اصلاح‌طلبان حاضر در مجلس به نظر من چهار فراکسیون تشکیل خواهند دارد و در نتیجه‌ این امر تصمیم‌گیری و کار در مجلس یازدهم خیلی سخت خواهد شد.

البته شاید در بحث ریاست مجلس یک اجماع موقتی انجام شود و حتی بر خلاف قبل که این نظر را نداشتم اما الان که بررسی می‌کنم، می‌بینم ظاهرا در حال رسیدن به یک اجماعی در جلسات هستند و به این نتیجه‌ می‌رسند و از هم‌اکنون می‌توانم بگویم که قالیباف رییس مجلس خواهد شد.

اما خواهید دید که از سال دوم به بعد قالیباف اگر نتواند مجلس را خوب اداره کند دچار مشکل می‌شود، من بارها گفتم قالیباف را یک مدیر اجرایی و دونده قوی می‌دانم اما در مجلس مدیر قوی و اهل نشستن می‌خواهیم، کسی که بتواند بنشیند و مطالعه کند. من قالیباف را از این حیث را دچار ضعف می‌دانم؛ چرا که اداره کردن مجلس با مدیریت یک وزارتخانه یا شهرداری خیلی فرق می‌کند شما بعدها خواهید دید که واقعا ارزش آقای لاریجانی چقدر است.

  • به نظر شما جریان اصلاح‌طلب و میانه‌روها قادر به بازسازی خود و حضور قدرتمند در انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود یا انتخاباتی درون گروهی میان اصولگرایان خواهیم داشت؟

به شخصه بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد، چرا که مسیر توسط شورای نگهبان و مجموعه‌های مختلف به نحوی ریل‌گذاری شده و اصلا اجازه بازی به اصلاح‌طلبان و میانه‌روها داده نشده است.

خب در شرایطی که این گروه اجازه بازی ندارد نمی‌تواند در ۱۴۰۰ با همه‌ توان حضور داشته باشد و تا اینجای کار اگر نظر من را بخواهید ما در ۱۴۰۰ هم انتخابات با نشاط نخواهیم داشت، یعنی یک انتخابات حداقلی برگزار خواهد شد البته طیف تندروی اصولگرایی نشان داده که اصلا به دنبال نشاط سیاسی نیست و نشاط سیاسی به ضرر آن‌ها است از همین جهت عقلانی هم بخواهید از نظر آن‌ها نگاه کنید هیچوقت به آن سمت نخواهند رفت. مگر اینکه بتوان شورای نگهبان را مجاب کرد که به همه‌ کسانی که قانون اساسی و ولایت فقیه را را قبول دارند و افراد وطن پرستی هم هستند و کشور را دوست دارند و شاید در عین این ها آدم‌های آزاده‌ای هستند در بیان صراحت دارند، اجازه بدهند که در انتخابات حاضر شوند و مردم به این‌ها رای بدهند و این‌ها حرف مردم را بزنند.

کد خبر 497174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 90
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لر IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    52 23
    سلام چطور میتونست در سن ۱۹سالگی فرمانده لشکر باشه وبه نحو احسن در قرارگاه خاتم در نیروی هوایی در نیروی انتظامی در دوران شهردا ی با بهترین راندمان حالا نمی تونه مجلس را... واقعا از نیروهای ولایی خیلی متاسفم
    • GB ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      8 14
      19 سالگی به حالا ربطی ندارد. در دوران شهرداری هم که شهر با بیابان اشتباه گرفته شد.
    • لر1 IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      1 8
      سلام ،هموطن نتیجه فرماندهی در 19 سالگی فوج فوج شهید شدن نوجوانها و جوانهای مملکت بودمد که فرماندهی انها جوانی بود که هیچ دانش نظامی نداشت مثل شهدای خواص (روحشان شاد).این نتیجه فرماندهی در سنی است که همسطح سن سربازی است.شهر شدن و.....هم هم تو میدانی هم من اتصابات و زد و بندهاست. فرماندهی نیروی انتظامی را هم در بنیاد تعاون دیدیم.وخیلی کارها کشتار سال 78 کوی دانشگاه و.......عزت زیاد
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      2 12
      بله تمام تهران و باغات و خانه های ویلایی رو فروخت به پیمانکاران و برج سازان که معلوم نیست پشت پرده چه اتفاقاتی افتاد از افتخاراتش پیاده روها و خشکاندن باغات و درختان و الوده کرده و و یران کردن تهران با جواز مجتمع های تجاری و مسکونی و ساخت خانه ها ی بی کیفیت که در اینده نه چندان دور با کوچکترین زلزله دستپخت ایشان را همه گی خصوصا شماها که از روی احساسات و نااگاهانه و شاید منفعت طلبانه به ایشون و دار ودستش رای دادید انشاالله خواهید چشید و در اخر بعد دوازده سال داراییش چیزی جز دومیلیون تومان در حساب خودش و اعضای خانوادش و مستاجری بهره ای نبرد خدا انشاالله این چهره ها را زودتر برای مردم اشکار کنه
    • سید علی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      2 7
      بهترین از نظر شما و بهترین از نظر مردم خیلی متفاوت است میزان مشارکت مردم خود گویای مقبولیت حاکمان است کمی تفکر خوب است...!!!
    • بهمن IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      دقیقا همینطور است فقط قالیباف
  • لر IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    30 18
    خیلی برات متاسفم تو که میگی نیروی ولایی م ایشون در فرماندهی لشکر درسن ۱۹سالگی ودردوران شهرداری نمرش ۲۰بود در نیروی انتظامی ونیروی هوایی وقرارگاه خاتم همچنین... برای یک مجلس فکسنی نمیتونه حتما باید مثل لاریجانی ها باشه چقدر وام های کلان به امثال تو داد چقدر امتیاز و غیره .... مطمئن باش قالیباف جلوی ... میگیرد شما از این صفتش ناراحتید
  • لر IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    27 12
    واقعا جای تاسف داره از شما که اعدای نیروی ولایی داری چقدر چاق شدی
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      2 2
      مگه قبلی ها خیلی قوی تر بودند.
  • احمد AE ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    39 11
    این نماینده سابق که دیگه دستش کوتاه شده حالا قصد داره اختلاف ایجاد کنه.
  • شهروند ایرانی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    28 7
    اگر آزاده هستند, همیشه باید آزاده باشند نه اینکه همیشه یطرف را بگیرن و به طرف دیگر بتازن
  • حسن IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    21 7
    شما دیگه حق اظهار نظر نداری.
  • مصطفی جلالی IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    30 8
    عمل کرد ایشون را در شهرداری دیدیم شما از عملکرد خودت ودولت امید بگو
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    32 8
    قالیباف کسی است که هفته ای یک پروژه افتتاح می کرد یک مدیر جهادی است اتفاقا قالیباف بیاد مجلس رس دولت میکشه.
  • حسن ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    10 3
    آقا ناراحته از اینکه اصولگرایان چهارمین دوره مجلس را رأی آورده واین آق نتونست،، ایکاش افراد حد اقل مثل قالیباف باشند آقای جعفرزاده نگران نباش
    • GB ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      2 0
      مردم برای اصولگرا واصلاح طلب بودن تره هم خورد نمی کنند.
  • GB ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    7 1
    جمع کنید : کاسه و کوزه هایتان را.
  • امید IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    5 1
    سلام احسنت به این نماینده باسوادووطن پرست ما بایدبه فکرمردم باشیم
  • علی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 5
    واقعا شما فکر میکنی چه هنری بخرج دادی که بالاتروقدرتمندترازخودتونانمیتونیدبپذیریدودرک کنید. قالیباف وحزبش حزب الله ن در سراسر دنیا نه فقط دراین مجلس
  • علی حیدری DE ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    5 5
    این القاب را خود این آقا به خودش داده ؟
  • یوسف IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    3 2
    بذار بیاد بعد کارشکنی‌ات را شروع کن....
  • منصور IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    16 1
    خوشم میاد قالیباف شده استخوان تو گلو و خار تو چشم همتون درود بر اقتدارت قالیباف
  • خنده IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    21 1
    سلام. بزرگترین اشتباه اینه که همیشه به کسانی که به خدا و مردم کشور خودش متکی هستند مارک میزنند.
  • ایرانی IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    5 2
    شما دیگه حق اظهار نظر نداری پس لطفا سکوت
  • آریا حق نظر US ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 3
    با وجودی که جعفر زاده ایمن آبادی رو به عنوان یک رشتی دوست ندارم ولی گفته های او در این سایت مورد قبول است
  • اسدی IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 2
    واقعا متاسفم با اون مدیریت بی حاصل شما
  • آریا حق نظر US ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    3 1
    گفته های او در این سایت مورد تاییده
  • محمود IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    3 2
    فقط وقتی انتخابات خوبه که امثال شما توش برنده باشین!!
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    4 0
    ملت از دست تون خسته شدن . فقط بلديت حرف بزنيد
  • رضا IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    4 0
    آقای نماینده حرفهای تاجزاده رو میزنه. نکنه از اون طرف خط میگیره
  • محمدی AE ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 2
    آیا آقای قالیباف در دوران ریاست شهرداری تهران که بودن آیا یک کار مثبت انجام دادن ،،،،پس باید با اندیشه ریاست مجلس را انتخاب کنید
  • سید حسین گوهریان IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 1
    زمانی نمایندگان دور یازدهم برکرسی سبز مجلس تکیه میزنند که پس لرزهای ویروس کرونا هم چنان دامنگیر کشور است و عملن منتخبین نمی توانند در حوزه های استحفاظی خود با مردم ارتباط تنگاتنگ داشته باشندو از سوی دیگر متضرر شدن بنگاههای اقتصادی از بابت تعطیلی ناخواسته تبعاتی خواهد داشت که به طبع برای رهایی از آن مردم به دولت و در نهایت به نمایندگان فشار می آورند و در این میان تندروها برای ابراز وجود و تحقق وعده های انتخاباتی رییس و هیات دولت را نشانه میگیرن و با این اوصاف افکار عمومی در راستای مطالبات خود با منتقدین هم صدا و همگام و در این میان دولت آقای حسن روحانی علی رغم میل باطنی و برای برون رفت از وضع موجود نمی تواند با سایه تحریم و عدم منابع مالی افکار عمومی را قانع و بر مشکلات فایق آید و اینجاست که بنظر میرسد مجلس یازدهم شمشیر را از روی بسته ؟! البته اینکه آقای قالیباف در مسند ریاست مجلس معجزه کند خیالی بیش نیست
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 2
    مجلس بدون پشتوانه مردمی.‌مشارکت حداقلی و نماینده های اقلیت جامعه هستند مهارتی جز دامن زدن به اختلافات و حاشیه سازی نخواهند داشت
  • حسین علیزاده آقابابا PL ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 1
    چرا ما نظر میدیم ارسال نظر دارای اشکال است علت چیست
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 0
    کاش شماها میرفتین قرنطینه
  • حسین IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    3 0
    سلام با کمال احترام ، به عرض میرسانم ، شما با این همه شم سیاسی و حضور در خانه ملت یک دست اصطلاحاتی ، چه گلی به روی ملت زدین ،
  • ارشک ایرانی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    3 0
    برو جمع کن باب اینقدر خوردی که گردن وشکمت یکی شده گند زدید بااین مجلستون حالا که انتخاب نشدید نفرت پراکنی می کنید بابا مصاحبه نکنید با اینا گم شد برن
  • محمد IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 0
    گرانیهای‌ساختگی‌نظارت‌نداشتن‌مسایل‌کشورچه‌ربطی‌به‌این‌مسایل‌دارد‌دولت‌ومجلس‌یکصدم‌اختیاراتشان‌کار‌نکردند
  • بهرام IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    1 0
    با سلام"عوض اینکه نماینده های گیلان وضیعت و حال اقشار مختلف مردم رو مثل امثال ما معلولین و بی بعضاتین بهزیستی و کمیته امداد رو علتش رو جویا باشن که چی شدیم و جی شدن کمک های مالی،رفتن حرف از ریایست مجلس و غیره رو پیش کشیدن،در حالی آقا خودش معلول هستن؟!
  • امیر حسین DE ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    1 0
    چندتا مرد مجلس بود یکی جناب امین آبادی بود جناب قالیباف برای ساخت ساز خوبه نه مدیریت کشور
  • امیر IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    2 1
    نه اینکه شما ها و لاریجانی ها و مطهری ها خیلی قوی بودن برای مجلس ،
  • AE ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    6 0
    برجامی که تو 20 دقیقه تصویب کردی چی قضاوت میشه یا نه؟
  • AE ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    6 0
    بر جامی که تو 20 دقیقه توسط امثال شما تصویب شد چی قضاوت میشه؟با این کا روی قاجار و سفید کردید
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    1 0
    عملکرد ایشان در شهرداری تهران کاملا مواضعه خیلی ضیف ودنبال باند بازی کردن
  • الهام IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    6 11
    بزرگوار،مردم ازسال92 دارند عملکرد شما امیدی ها واصلاح طلبان را می بینند،لطف کن برای مجلس آینده نسخه نپیچ .منتخبان مردم خودشان بهتر می دانند چطور مجلس را اداره کنند واین دولت فشل راوادار به کارکردن کنند!! آقای قالیباف هم قبلا" صلاحیت خودشان را اثبات کرده اند.
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    3 0
    هرچی باشه بهتر از این نمایندهای فعلی است
  • رحیمی IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    با سلام، برادر گرامی از فردی که به لقب ارزشمند جانبازی مجهز هست، خیلی بعید است این اعلام نظر زود هنگام ، با چه جرعتی؟ با چه اعتماد به نفسی؟ و... اگر ایشان شما را حواله کرد به دیدار به قیامت؟ چه جوابی دارید برای ایشان در روز محشر؟ خدایا ما را یک آن به خودمان وامگذار.
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    2 0
    هنوز که نیومدن اینقدر ترسیدین
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    3 0
    شما فقط نظر موافقانتون رو درج می کنید هر چی باشه با اینا هم کاسه هستین
  • GB ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 2
    یکی از آنها پل صدر است. یک افتصاح تمام عیار
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 2
    سلام، با چه جرعتی؟ اعتماد به نفسی؟ قبل از حضور ایشان در این جایگاه اعلام نظر می کنید؟ اگر شما را حواله کرد به دیدار در قیامت، در روز موعود چه جوابی برای ایشان دارید؟ چون این حرفها اختلاف افکنی است. الله اکبر.
  • محمد IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    باسلام، جناب دکتر قالیباف بسیار مدیر کار آمدی هست و خودش را در ارصه های مختلف ثابت کرده
  • رضا‌ IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    هنوز عدهای فرق حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی را نمی دانند مگر مردم به حکومت اسلامی رای داد که این ابتکارات را شورای نگهبان انجام می دهد
  • رضا‌ IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    هنوز عدهای فرق حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی را نمی دانند مگر مردم به حکومت اسلامی رای داد که این ابتکارات را شورای نگهبان انجام می دهد
  • IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 1
    مدیرت قالیباف هم دیدم و عملکرد بسیار بد او را تجربه کرده ایم ایشان رای کمتر از ۲۵ در صد مردم تهران دا دارند به قول حضرت امام که نظامیان را از ورود به مسائل غیر نظامی نهی کرده بود باید شرکت نمی کرد کارا ودر صد پایین مشارکت مردم تهران یه نی مردم وی را قبول ندارند عملکرد بد وی در شهرداری باعث میزان رای کم وی و مشارکت مردم در انتخابات تهران شد در زمان شهرداری هم کم مشکل نداشتیم
  • غلام سلام بلند IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 2
    شما که 20 سال تو مجلس بودی چکار کردید آقای قالیباف برای ریاست مجلس شورای اسلامی بهترین گزینه است ایشان نیروی مخلص کشور و ولایت مدار و متعهد به جمهوری اسلامی ایران است شما آقای غلامعلی چکار کردید برای مردم ایران شما گند زدید به مجلس ،،،، مردم شریف ایران ریاست مجلس شورای اسلامی لیاقت میخواهد که آقای قالیباف دارد شجاعت میخواهد که آقای قالیباف دارد ،، انشاالله که مجلس یازدهم مجلس انقلاب باشد و حامی مستضعفان که آقای قالیباف بهترین گزینه برای ریاست مجلس شورای اسلامی است ،،،و سلام علیکم و رحمه الله برکاتو،،، دوست دار شما ملت ایران غلام علی شاخ بلند
  • طاهر IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    سلام علیکم نماینده....تو این چندین سال چرا شهر رشت را اسفالت نمیکنی....تمام اسفالت را نقطه به نقطه چال و چوله...شهر صومعه سرا را اقا دکتر دلخوش همه پس کوچه هایش را آسفالت کرده
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    راست میگه،قالیباف ضعف مدیریتی داره
  • ابراهیم IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 1
    قالیباف اگه مدیر بود پرونده املاک نجومی اهدایی رو تعیین تکلیف میکرد.
  • Aria IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 1
    قالیباف بیاد شما دیگه جایی در رده های بالا نداری
  • ابراهیم IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 1
    ایشون اگه مدیر بود داستان املاک نجومی که از بیت المال بذر و بخشش کرد مشخص میکرد
  • دوست IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    2 0
    علت عدم مشارکت مردم عملکردامثال شما بوده قالیباف هرجا بوده بهترین عملکرد را داشته شما چه کردید
  • نادر IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    2 1
    نون مردم رفاه مردم همه حتی نون مجلس دست دولت است همه نمایندها باید کنار دولت همراه دولت کمک دولت باشند تا مردم اسیب نبینند به امید خدا همین طور باشد دنبال تخرب نباشند همدلی کنند تا مردم تخریب نشوند هرچه لجبازی گروهگرایی حزب بازی کنند به مردم آسیب میرسد هر که هم دنبال تخریب باشد اگر کاردان هم با شد بهتره نباشد یا برود شغلش عوض کند کارهای تخریب ساختمانهای کلنگی خوب است
  • رامین IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    2 0
    بذار بشینه بعد زر بزن شما از سپاهی مملکت ناراحتید.حسود مطلق هستید چون هرجا قالیباف بوده آبادی و مدیریت جهادی بوده و افراد ناکار آمدو مجال نمیده.
  • حمید IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    درکشوری که ما زندگی می کنیم برپایه همین مردم بناشده است وکشوری موفق می شودکه باملتش همراه باشد ملت رابزرگ دانست ازنظرات واندیشه ها ومشکلات ملت گوش فرادادوراه پیشرفت مملکت مردم سالاری است حکومتی مردمی
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    ۷ساله اصلاح طلبها گند زدن به مملکت و ۳۰ سال مملکت عقب موند حالا اومدی قالیباف رو تخریب میکنی حداقل قالیباف غیرت و شرف داره شما فقط اومدین خوردین و خوابیدین که انتخابات درصدش اومد پایین از خدا بترسید اتش جهنم منتظر شماس
  • حسین IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    به نظر من سالهاست که هرکسی میاد فقط جیبش روپر میکنه وهمه چیزدرایران مرده
  • احمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    بسیار نکات مهم و دقیقی را بیان فرمودید.
  • رضا DE ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    عامل اصلی تمام مشکلات امروز مردم شما ،لاریجانی واطرافیانش ،مطهری،سبحانی فر،واون ۹۰نماینده ای که ردصلاحیت شدند وآنهایی که توسط مردم ردصلاحیت شدند چراچون اگه شمانبودین دولت چوب لای چرخ مردم نمیتوانست بزاره انشاالله درمجلس یازدهم متوجه میشه نضارت یعنی چی
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    نه اینکه مجلس دهم کارنامه مشعشعه ای داره
  • ES ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    این نماینده در این بحران کرونا هیچ کمکی مالی به مردم رشت نکرد فقط شعار میده وقت خوردن خیلی سریع خودش می رساند .
  • ES ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    چرا هر چه به نفع شماست چاپ میکنید این آق فقط موقع خوردن خودش سریع می رساند توی این موقع این بیماری کرونا کجا هستند .
  • DE ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    عجب چه رویی دارد این جعفرزاده واقعاخجالت آوره حرفاش
  • علیرضا IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    مردم مدیریت قالیباف رو تو شهرداری دیدن... شما ها از این ناراحتی که کسی داره رئیس مجلس داره میشه که اهل باج دادن به توی حرام خوار نیست... راستی این آقا همونی نیست که واسه افزایش فالورای اینستاگرامش کیک و جشن گرفته بود و از حقوق نجومی حمایت کرده بود؟؟؟؟؟؟؟؟
  • پيروز FR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    كسي كه پرونده دارد جايش تو مجلس نيست
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    نه شما در دوره دهم شق القمر کردید؟ یا تو مجلس خواب بودید یا بعضی دنبال دزدی و احتکار خودرو بودید. واقعا" که خیلی پررو هستید. مملکت را به نابودی کشیدید خجالت بکشید
  • امینی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    بت سلام، بر اساس تجربه انچه ما از قالیباف میشناسیم این است که تمام ایده هایش بر پایه ایجاد تورم کمر شکن و شرم آور است که دهها سال است کمر ملت را شکسته و ریشه اقتصاد را خشکانده، اگر جهش اقتصادی را ابزار کند برای تورم به ملت و مملکت صدمه ای میزند به تاریخ ماندنی
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 1
    ضعف‌مدیریت‌و‌نبود‌نظارت‌وزیاده‌خواهی‌قدرت‌بود‌که‌شمارا‌کنار‌زد
    • AE ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      0 0
      یعنی از تورم روحانی و بر و بچ کمرشکنتر. خیلی ترسیدید حالا بذار ایشون بیان بعد شروع کنید به تخریب. همشهری که خودش وابسته به شهرداری هست پس همه نظراتی رو درج میکنه که وابسته به دار و دسته دولت کنونی هست.
  • جلال صفری IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    اگر مردم در انتخابات اخیر مشارکت خوبی نداشتند علت آن عملکرد بسیار ضعیف نمایندگان از جمله شما بوده است حالا این دوره قالیباف یا دیگران چه فرقی می کنه شما که زبان دراز می کنید و هرچه از دهان شما برمی آید بر زبان جاری می کنید تا به حال شما در این مجلس چه غلطی کردید ضعیفف ترین مجلسها شما بودید که هیچ کار برای مردم نکردید خواهش میکنیم بس کنید بهتره از عملکرد خودتان بگویید نه از دیگران که هنوز نیامده و فعالیت آنان شروع نشده است
  • جلال صفری IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    صب کنید بیاد شروع بکار کنه آنوقت به اختلافات دامن بزنید آقای نماینده
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    1 0
    به نظرم ما تاحالا نه از اصولی ها خیری دیدیم نه اصلاح گرایان
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    چرا پیامهایی که به نفع خودتون دریافت میکنید
  • حمزه جعفری IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    اگه می خواهیم ازمشکلات عبورکتیم بایدباهرنظرواعتقادی باهم متحدباشیم وگوش به فرمان رهبری ونظرکارشناسان درهرزمینه وتمام فکروذکرمان جهش تولید
  • نواب صفوی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    واقعا شما پیش گوی خوبی هستی. ای کاش به جای پیش بینی و تعیین تکلیف برای مجلس آینده طی این چند سال به وظیفه خود عمل می کردید
  • مرتضا IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    آقای ایمن آبادی رئیس مجلس باید کسی باشه که این قدر سطح فکرش بالاباشه که واسه اینستاش کیک تولد بگیره ودرد مردم بفهمه.من با دوتا بچه هنوز نتونستم یکبارم واسشون تولد بگیرم.کاش بچه های ما هم اینستا تو بو ند
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    آقای نماینده رشت و رفیق هاش به شدت می ترسند از اینکه کسی که توانمند و بلد کار است بعد از اون ها سر کار بیاد بره همین هست که مرتب به قالیباف حمله میکنند
  • بهمن IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    سلام از وقتی که دکتر قالیباف برای مجلس رای آورده خط تخریب و تضعیف در شبکه های اجتماعی توسط عده ای که تمام مشکلات ما از جانب این گروه به ظاهر مسلمان ایجاد شده که به عناوین مختلف قالیباف برای رئیس مجلس گزینه ضعیفی است قالیباف بهتره مثل یک نماینده عادی در مجلس رفتار نماید و....چطور قالیباف شهردار یک کلان شهر بزرگ در جهان توانست بعنوان بهترین شهردار جهان معرفی شد و چهره تهران آلوده را در عرض چند سال تغییر داد که الان یکی از زیبا ترین شهرهای جهان است یعنی رئیس مجلس از انقدر مهم است که دکترقالیباف نمیتواند باشد این نشان از ترس اون عده ای است که اگر دکتر در راس رئیس مجلس قرار بگیرد جلوی سوء استفاده آنها را میگیرد منافع آنها به خطر می افتد
  • بهمن IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    بهترین گزینه برای رئیس مجلس دکتر قالیباف است شما باید سابقه افراد نشان از کارایی آن است فرمانده وسردار دفاع مقدس فرمانده نیروی انتظامی و خلبان یکی از شهردار موفق جهان که در یونسکو معرفی شد حالا یک عده ای منافع طلب هر از چندگاهی اظهارات آبکی و از روی کینه و حسادت عنوان میکنند که ایشان ضعیف است برای رئیس مجلس ایشان یک فرمانده جهادی است در کشور از این طیف کم داریم و باید در راس مجلس باشد به کوری چشم بدخواهان
  • سردار IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    فقط قالیباف نیروی