مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر اعلام کرد که ۳ نفر از عاملان ضرب و شتم نیروهای یگان حفاظت در روز سیزده‌به‌در شناسایی و دستگیر شدند.

نوشهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و بنا به دستور استاندار مازندران، ضمن تعطیلی تمامی پارک ها و تفرجگاه های جنگلی همچنین همه مسیرهای ورودی و خروجی جنگل های غرب مازندران برای گذران روز طبیعت به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا  به روی خانواده های بومی و حتی مسافران و گردشگران با همکاری دست‌کم ۶۰۰ نیروی حفاظتی بسته شد و این مسیرها تحت کنترل قرار گرفت. با وجود ممنوعیت ورود همه افراد و خانواده برای گذراندن روز سیزده به در در جنگل ها ، مراتع و پارک های استان مازندران، متاسفانه عده ای روز گذشته تلاش کردند تا با ایجاد درگیری در مکان های ممنوعه حاضر شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران گفت: در پی گشت زنی ، نظارت و کنترل مسیرهای ورودی و خروجی جنگل های این منطقه،  روز گذشته ۴ نفر با ماموران یگان حفاظت که وظیفه جلوگیری از ورود خانواده ها به جنگل‌ها و پارک ها را داشتند، در منطقه دو هزار و سه هزار تنکابن درگیر شدند.

عبدالرضا سنگاری افزود: با تلاش نیروهای یگان حفاظت ۳ نفر از این افراد دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شهرستان داده شدند.

وی گفت:‌ یک مورد درگیری هم در عرصه های جنگلی ویسر کجور رخ داد که افراد متواری شدند. منتها خودروی آنها توقیف شد و به طور حتم مالک این خودرو برای پیگیری و تحویل آن به منابع طبیعی و آبخیزداری کجور شناسایی و دستگیر خواهد شد.

سنگاری خاطرنشان کرد که این حوادث علاوه بر فرمانداران و دادستان های منطقه به استاندار نیز گزارش شده و این مقام مسئول استانی توصیه و تاکید دارد که بدون چشم پوشی تحت هیچ شرایطی با  افراد ضارب مماشات نشود و شدیدترین مجازات برای آنها در نظر گرفته شود.

کد خبر 497153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha