مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ۱۳ فروردین و روز طبیعت تمام پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریح که مردم بر اساس عادت در روز طبیعت در آن حضور پیدا می‌کردند، تعطیل است و پلیس اجازه خروج از شهرها را نخواهد داد.

محدودیت ترافیکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  سردار مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: در ابتدا از همه مردم فهیم استان قزوین تشکر و قدردانی دارم که تا امروز همکاری خوبی با پلیس در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی داشته‌اند.

وی ادامه داد: برابر قانون و مصوبات ابلاغی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی محدودیت‌هایی را در تردد و ترافیک ایجاد کردیم و تا به امروز طرح موفقی بوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: روز ۱۳ فروردین تمام پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی که مردم بر اساس عادت در روز طبیعت در آن حضور پیدا می‌کردند تعطیل است و پلیس اجازه خروج از شهرها را نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: با محدودیت‌های ترافیکی اجازه نخواهیم داد که سلامت مردم توسط عده قلیلی به خطر بیفتد مردم نیز خودشان متوجه این امر هستند که این محدودیت‌ها برای حفظ سلامت آن‌ها و خانواده‌هایشان است.

حاجیان تأکید کرد: اگر عده قلیلی بخواهند از فرمان و دستور پلیس سرپیچی کنند برابر اختیاراتی که قانون به نیروی انتظامی داده است ۵۰۰ هزار تومان برای خودروهای متخلف جریمه اعمال و خودرو آن‌ها به مدت یک ماه توقیف خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است کسانی که از دستور پلیس سرپیچی کنند و یا توجهی به دستور پلیس نداشته باشند تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: پلیس مدافع سلامت و امنیت مردم است و برابر وظایفی که داریم قطعاً محدودیت‌های شدیدتری را اعمال خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کسی از این مقررات و قوانین تخطی کند.

بازگرداندن بیش از ۱۶۰۰ خودرو به استان‌های مبدأ

فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از ۷۵ درصد تا به امروز کاهش تردد داشتیم و بیش از ۱۶۰۰ خودرو که قصد ورود به شهرهای استان را داشتند برگردانده شدند. همچنین به خودروهای با پلاک غیربومی که در قزوین تردد داشتند اخطار داده و از آن‌ها خواسته شد که به خانه‌های خود بازگردند و با اطاعت از فرمان‌پلیس همکاری خوبی داشتند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس سه معیار پلاک خودرو، کد ملی و بیمه‌نامه خودروهایی که با پلاک غیربومی در سطح استان تردد دارند شناسایی و برای پلیس محرز شده که محل سکونت آن‌ها در شهرهای استان قزوین است.

حاجیان گفت: با توجه به اینکه قزوین شاهراه کشور است خودروهایی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را داشته باشند حتی اجازه توقف در بین شهرهای استان و ورود به شهرها نیز به آن‌ها داده نمی‌شود، همچنین هیچ خودروی غیربومی حق ورود به شهرهای استان قزوین را نخواهد داشت.

وی یادآور شد: از بیست‌وهشتم اسفند ماه ۹۸ تا به امروز ۱۰۰ درصد نیروهای ما در خدمت مردم و در ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بوده است و تا پایان طرح نیز آماده باش خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان قزوین در خواستار شد: از مردم استدعا دارم مانند گذشته که در این طرح ما را همراهی کردند به‌خاطر سلامت خود پلیس را به عنوان خدمتگزار در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یاری کنند.

کد خبر 496899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha