داده‌های گردآوری شده بوسیله پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان به ۴۰۶۳۶ نفر رسیده است.

new york

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز شمار افراد مبتلا به ویروس جدید کرونا روز سه‌شنبه ۱۲ فروردین به ۸۲۳۴۷۹ مورد رسید و ۱۷۴۰۱۹ تفر هم از بیماری بهبود پیدا کرده‌اند.

شمار مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در آمریکا از چین بیشتر شد. شمار تلفات کووید-۱۹ در آمریکا اکنون به بیش از ۳۴۰۰ نفر رسیده است، یعنی بیش از شمار کشته‌های ناشی از حملات ۱۱ سپتامبر و بیشتر از ۳۳۰۹ مورد تلفات گزارش‌شده از چین.

ایالت نیویورک همچنان کانون شیوع بیماری در آمریکا و با ۱۵۵۰ مرگ، عمدتا در شهر نیویورک، تقریبا نیمی از تلفات کووید-۱۹ در این کشور را به خود اختصاص می‌دهد و آماده بدتر شدن شرایط در هفته‌های آینده است.

در بیمارستان المهورست در محله کوئین نیویورک بیماران کووید-۱۹ در وضعیت بحرانی همه جاهای بیمارستان از جمله واحدهای مراقبت ویژه، بخش‌های جراحی، اتاق‌های عمل را پر کرده‌اند و بیماران در بخش اورژانس منتظر خالی شدن تخت هستند.

دکتر اریک وی، متخصص پزشکی اورژانس در این بیمارستان می‌گوید:‌«من مدت‌های طولانی در پزشکی اورژانس کار کرده‌ام و الان دارم چیزهایی را می‌بینم که تصورش را هم نمی‌کردم، ویروس افراد در همه سنین را می‌توانید به شرایط بحرانی ببرد، حتی افرادی که قبلا سالم بوده‌اند.»

مقامات نیویورک از کارکنان بهداشتی داوطلب درخواست کمک کرده‌اند و تا به حال حدود ۸۰۰۰۰ پزشک، پرستار و سایر کارکنان بهداشتی پیشین برای کمک پیش‌قدم شده‌اند.

- بریتانیا بیشترین میزان مرگ یک روزه تا به حال را گزارش کرد. مقامات بهداشتی در بریتانیا ۳۸۱ مورد مرگ جدید ناشی از ویروس کرونا را گزارش کردند و به این ترتیب شمار کل تلفات کووید-۱۹ به ۱۷۸۹ مورد رسید که افزایشی ۲۷ درصدی نسبت به روز پیش را ناشی می‌دهد.

- ایتالیا ۸۳۷ مرگ جدید ناشی از ویروس کرونا گزارش کرد و شما کل تلفات در این کشور به ۱۲۴۲۸ مورد رسید که بیشترین میزان در میان کشورهای جهان است. شمار موارد جدید در این کشور نیز ۲۱۰۷ مورد افزایش یافت و به ۷۷۶۳۶ مورد رسید. شمار موارد جدید در ایتالیا در روز سه‌شنبه ۴۵۹ مورد بیشتر از موارد جدید روز دوشنبه بود.

- شمار مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در هلند با افزایشی ۱۷۵ موردی به ۱۰۳۹ مورد  و شمار موارد ثابت‌شده بیماری با افزایشی ۸۴۵ موردی به ۱۲۵۹۵ مورد رسید.

ارقام تلفات و عفونت‌های را که دانشگاه جانز هاپکینز اعلام می‌کند بر اساس ارقامی است که مقامات بهداشتی کشورها اعلام می‌کنند.

از طرف دیگر کارشناسان بهداشت عمومی درباره دقت این آمار ابراز تردید می‌کنند، از جمله به علت شیوه‌های شمارش متفاوت، کمبود امکانات آزمایش، شمار زیاد موارد خفیف بیماری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد و احتمالا تلاش‌های کشورها برای کم جلوه دادن شدت بحران.

برای مثال در ایتالیا که شمار تلفات در آن حدود ۱۲۴۰۰ مورد است، دومنیکو آرکوری، هماهنگ‌کننده اورژانس کشور تایید کرد که مقامات ارقامی از  شمار افرادی که در خانه یا آسایشگاه‌های سالمندان مرده‌اند، ندارند.

با این وجود، کورسوی امیدی هم در ایتالیا به چشم می‌خورد. دکتر سیلویو بروسافرو، رئیس انستیتوهای بهداشتی ایتالیا گفت پس از سه هفته قرنطینه عمومی در این کشور که بدترین وضعیت را در اروپا دارد، شواهدی از رسیدن نمودار شیوع به کفه مشاهده می‌شود.

او گفت:‌ «رسیدن به کفه به معنای آن است که مشکلات ما تمام شده است. معنایش این است که اگر ما حداکثر تمرکزمان بر کارهایی که اکنون انجام می‌دهیم، حفظ کنیم، باید شاهد کاهش موارد جدید بیماری باشیم.»

کد خبر 496865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha