شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» در سطح جهان از ۴۱ هزار نفر فراتر رفته است. این در حالی است که بیش از ۸۰۰ هزار نفر در جهان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد، بیش از ۱۷۰ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان 12 فروردین

به گزارش همشهری آنلاین، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: از ظهر ۱۱ فروردین تا ظهر ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۴ هزار و ۶۰۶ مورد رسید.

به گفته‌ وی، تاکنون ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند ادامه دارد. جهانپور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۸۹۸ نفر رسید و ۳۷۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. 

«یورونیوز» آخرین آمار و اخبار از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان تا شامگاه روز سه‌شنبه ۱۲ فروردین (۳۱ مارس) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

  • ۴۹۹ مورد مرگ در شبانه‌روز گذشته در فرانسه

۴۹۹ نفر در فرانسه در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند. در همین زمان نتیجه تست کرونای ۷۵۷۸ نفر مثبت اعلام شده است. به این ترتیب شمار مبتلایان از زمان آغاز شیوع اپیدمی در فرانسه به ۵۲ هزار و ۱۲۸ نفر رسید که ۷۹۲۷ نفر از آنها بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند. تا شامگاه سه‌شنبه، دو هفته پس از آغاز قرنطینه سراسری، ۴۰ هزار و ۶۷۸ نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا هستند که وضعیت ۵۰۵۶ نفر از آنها وخیم است.

  • ۸۳۷ مورد مرگ در ۲۴ ساعت در ایتالیا

۸۳۷ مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در ایتالیا جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا که جان خود را از دست داده‌اند به ۱۲ هزار ۴۲۸ نفر رسید. مجموع تعداد مبتلایان نیز ۱۵ هزار ۷۹۲ تن اعلام شد.

  • ۳۸۱ مورد مرگ در بریتانیا در ۲۴ ساعت گذشته

بر اساس آمار رسمی دولت بریتانیا ۳۸۱ نفر در بریتانیا در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این کشور به هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

  • آخرین آمار بیماری جهانی بیماری همه‌گیر کووید-۱۹

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آمریکا به ۱۶۴ هزار و ۳۵۹ نفر و تعداد جان‌باختگان به ۳۱۷۳ نفر رسیده است.

در ایتالیا نیز شمار مبتلایان از ۱۰۱ هزار و تعداد مبتلایان از ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته است.

شمار مبتلایان در اسپانیا به ۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر و تعداد جان‌باختگان به ۸۱۸۹ نفر رسیده است.

آخرین آمارها از چین از ابتلای ۸۱ هزار و ۵۱۸  نفر و مرگ ۳۳۰۵ نفر حکایت دارد.

در آلمان ۶۶ هزار و ۸۸۵ نفر به این ویروس مبتلا و ۶۴۵ نفر نیز جان باخته‌اند.

فرانسه روز دوشنبه مرگبارترین روز از زمان آغاز شیوع ویروس جدید کرونا را تجربه کرد و تعداد جان‌باختگان و مبتلایان در این کشور به ترتیب به ۳۰۲۴ نفر و ۴۴ هزار و ۵۵۰ نفر رسید.

در ایران، بیماری کووید ۱۹ تاکنون طبق آمار رسمی جان ۲۷۵۷ نفر را گرفته و  ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر را مبتلا کرده است.

در بریتانیا نیز شمار مبتلایان و جان باختگان به ترتیب به ۲۲ هزار و ۱۴۱ و ۱۴۰۸ نفر رسیده است.

  • تعداد مبتلایان در جمهوری چک از ۳ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت جمهوری چک روز سه‌شنبه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور از ۳ هزار نفر فراتر رفته است. تاکنون ۲۵ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را در این کشور اروپایی از دست داده‌اند. جمهوری چک تاکنون بیش از ۴۳ هزار تست ابتلا به کرونا انجام داده است. این کشور یکی از بالاترین آمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا را در میان کشورهای اروپای مرکزی دارد.

  • کرونا در اسپانیا؛ مرگ ۸۴۹ نفر طی ۲۴ ساعت

وزارت بهداشت اسپانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که با درگذشت ۸۴۹ بیمار دیگر شمار قربانیان ویروس جدید کرونا در این کشور به ۸۱۸۹ نفر رسید. بنا به اعلام مقامات اسپانیایی تاکنون ۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر در این کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

کد خبر 496855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha