چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
۰ نفر

پروفسور حسن اکبرزاده نابغه گیلانی در سن ۹۲ سالگی در شهر پاریس چشم از جهان فروبست.

حسن اکبر زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، پروفسور حسن اکبرزاده، از شاخص ترین چهره‌های علمی ایران در سطح بین المللی بود و پس از گذراندن تحصیلات پایه در رشت وارد دانشگاه تهران شد. این نخبه ریاضیات سپس راهی فرانسه شد تا تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه سوربن فرانسه ادامه دهد.

او موفق به اخذ مدرک دکتری دولتی در رشته ریاضی از دانشگاه سوربن فرانسه شد و سالها با مرکز دولتی تحقیقات علمی فرانسه -لابراتوار کلژ دو فرانس- همکاری داشت و خدمات ارزنده ای ارائه کرد. وی همچنین سالها به تدریس دانشگاهی در اروپا پرداخت.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن ریاضی ایران، از وی مقالات زیادی در زمینه ریاضی به ویژه در زمینه دیفرانسیل و هندسه در اروپا و آمریکا به چاپ رسیده است.

کد خبر 496849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    3 5
    این بابا درایران که ذکات علم اش رانداده توفرانسه تدریس میکرده.
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      0 0
      اولا که " زکات " درسته دانشمند ! دوما تو ایران حقوق کارگر ساده ی بسواد رو میخورند میخوای قدر پروفسورهاش رو بدونند! سوما تو درحدی نیستی که بخوای راجع به این چیزا نظر بدی برو بچسب به تتلوت
  • ایرانی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    6 8
    خوب چیش به ما رسیده. از پول مملکت ما رشد کرده رفته او طرف استفاده اش کردن.
  • گلی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    4 8
    خدا بیامرزتش..ولی از خدمات ارزندشون به ما چی رسیده مگه...که ذوقشو کنیم
  • حنیف IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    9 5
    ببینید استاد هر جا که باشه استاده.خب این سلیقه ی خود شخصه که کجا زندگی کنه..هر جای زمین هر نقطه اش خونه ی ماست.ما ازادیم در واقع جایی برای زندگی خودمون و نسل بعدیمون انتخاب کنیم.بهتره زود قضاوت نکنیم.ایشالله خدا همه ی ما رو بیامرزه.و مورد رحمت خودش قرار بده. در واقع انسان رو خداوند قدرت تفکر و تعقل داده.شاید در اون دوره ای که جوان بودن انتخاب خودش رو کرده.کسی نمیتونه به زور کسی رو وادار کنه که حتما بایس در شیراز یاتهران ویا جنوب کشور زندگی کنه.حالا شما این تئوری رو فراتر مجسم کنید. جای جای زمین برای انسان و انسانیت است.خداوند فرمودند در زمین برای خود زندگی کرده و آن را اباد کنید.
    • سارا AE ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      0 0
      عالی گفتی