صدها شهروند فرانسوی که برای عبادت در کلیسایی در شهر مولوز در شرق فرانسه گرد هم آمده بودند، با حضور یک فرد مبتلا به کروناویروس آلوده شدند و تمام فرانسه، برخی کشورهای همسایه و چند قاره دیگر را آلوده کردند.

شيوع كرونا در فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، پس از آنکه بی‌مبالاتی پیروان یک کلیسا در کره‌جنوبی به شیوع کرونا در این کشور آسیایی انجامید و هزاران نفر را مبتلا کرد، حالا خبر می‌رسد در فرانسه هم عبادت‌کنندگان یک کلیسا در شهر مولوز در مرز سوئیس و آلمان منشاء اصلی گسترش ویروس در این کشور بوده است.

صدها عضو این کلیسا روز ۱۸ فوریه از هزاران فرسنگ دورتر به شهر ۱۰۰ هزار نفری مولوز آمده بودند تا به سنت هر سال پنج روز را به عبادت بگذرانند اما نمی‌دانستند یک نفر میان آنها حامل ویروس کروناست. این گردهمایی به یکی از بزرگ‌ترین منابع انتشار بیماری کووید-۱۹ در شمال اروپا تبدیل شد و فقط در مولوز ۲۵۰۰ نفر را آلوده کرد. فرانسه هم امروز بیش از ۴۰ هزار بیمار مبتلا به کروناویروس دارد.

برخی از شرکت‌کنندگان در این مراسم مذهبی ناخواسته کرونا را با خود به چهار گوشه دنیا بردند؛ از بورکینافاسو در غرب آفریقا تا جزیره کرس در دریای مدیترانه، گویان در آمریکای لاتین، سوئیس، یک نیروگاه ناشناس هسته‌ای در فرانسه و فروشگاه‌های یکی از خودروسازان بزرگ اروپا.

چند هفته بعد، آلمان بدون توجه به یک معاهده ۲۵ ساله، مرزهای خود را برای نخستین بار با فرانسه بست تا جلوی شیوع بیشتر ویروس کرونا را بگیرد. برخی منابع آگاه می‌گویند از آن گردهمایی دست‌کم ۱۷ نفر تا امروز به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 496569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha