به گزارش همشهری آنلاین، دانشگاه علامه طباطبائی در اطلاعیه شماره ۴ مبنی بر ضرورت حضور دانشجویان در کلاسهای آنلاین، آورده است: حضور دانشجویان در کلاسهای آنلاین از تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال جاری ضروری است. چنانچه دانشجویی امکان بهرهمندی از فرصت کلاسهای مجازی را نداشته باشد و یا پاسخگوی نیازهای علمی وی نباشد، میتواند با ارائه درخواست مکتوب تقاضای حذف ترم بدون احتساب در سنوات آموزشی کند.
متن این اطلاعیه به این شرح است:
«بسمه تعالی
با تبریک فرا رسیدن نوروز و اعیاد شعبانیه و آرزوی سلامتی برای یکایک استادان، دانشجویان و کارکنان آموزشی دانشگاه، نظر به اینکه شرایط اضطراری کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا همچنان تداوم دارد و با توجه به اهمیت برقراری فعالیتهای علمی و آموزشی، اطلاعیه شماره ۴ دانشگاه در خصوص برگزاری کلاسها و پیشبرد روند امور پایاننامهها و رسالهها به شرح ذیل صادر میشود. لازم به ذکر است در طول این مدت با توجه به اینکه سیستم مجازی دانشگاه ظرف مدت زمان بسیار محدودی راهاندازی شده است، سعی بر آن بود تا چالشها و مسائل پیش رو در حداقل زمان ممکن مرتفع شوند که با پاسخگویی روزانه بالغ بر ۵۰۰ تماس از سوی استادان و دانشجویان و شناسایی خلاءهای پیش رو و همچنین همکاری مجدانه معاونت محترم توسعه و مدیریت منابع در تامین سرورهای لازم برای رفع مشکلات گذشته، هم اکنون سیستم با کارآمدی بهتری برای فعالیت علمی و آموزشی همکاران مهیا شده است. لازم به ذکر است نیمسال دوم ۹۹-۹۸ به هیچ عنوان حذف نشده و از طریق برگزاری کلاسها بصورت مجازی ادامه خواهد داشت و اساتید محترم کلاسها را بصورت مجازی برگزار نموده و دانشجویان نیز موظف به شرکت در کلاسهای آنلاین هستند. استفاده از آموزش مجازی این فرصت را برای اساتید و دانشجویان گرامی فراهم نموده که بدون دغدغه فعالیتهای علمی و آموزشی خود را پیگیری نمایند. در همین راستا:
الف) ضمن تشکر و همراهی توصیفناپذیر استادان گرامی در برگزاری کلاسها به صورت مجازی در هفتههای منتهی به سال جدید و حتی ایام تعطیلات، لازم است کلیه همکاران گرامی نسبت به برگزاری کلاسهای دانشگاه از مورخ ۱۳۹۹/۱/۱۶ به صورت مجازی اقدام نمایند. خواهشمند است پیش از برگزاری کلاسها حتما فایلهای راهنما را مطالعه نمایند. همکاران خدوم معاونت آموزشی همانند گذشته و با برنامهریزی جدید پاسخگوی سوالات شما استادان و دانشجویان عزیز هستند که میتوانند از طریق شماره تماسهای اعلام شده در انتهای این اطلاعیه با کارشناس هر دانشکده تماس حاصل نمایند. لذا امید است براساس برنامهریزیهای صورت گرفته نسبت به برگزاری و حضور در کلاس از طریق سامانه www.atu.iranlms.org اهتمام اورزند. لازم به تاکید است چنانچه امکان هماهنگی از سوی استاد محترم درس با دانشجویان برای برگزاری در ساعتی غیر از ساعت مشخص شده در برنامه هفتگی وجود داشته باشد برگزاری کلاس در ساعت مورد نظر از طریق سیستم آموزشی امکانپذیر است. بدیهی است حضور دانشجویان و شروع کلاس مشروط به حضور استاد درس میباشد.
ب) روسای محترم دانشکدهها مسئولیت نظارت بر برگزاری کلاسها را عهده دار خواهند بود که طبق سازوکارهای ابلاغ شده کارشناس هر دانشکده موظف است روزانه گزارش برگزاری کلاسها را به رئیس یا معاون محترم آموزشی دانشکده گزارش نمایند و پیگیریهای لازم از سوی مسئولان محترم برای برگزاری شایسته کلاسها به عمل آید.
ج) کلاسهایی که جنبه عملی دارند در صورت امکان ادامه کار با سازوکارهای فراهم شده، همانند سایر کلاسهای آموزشی برگزار شوند و در غیر این صورت می توانند به زمان دیگر یا ترم های آتی موکول شوند.
د) باتوجه به اینکه امکان برگزاری کلیه جلسات سمینارهای پیشرفت رساله ها، پیش دفاع و دفاع از پایان نامه ها و رساله های دانشجویی از طریق سامانه atu-thesis.iranlms.org فراهم شده است دانشجویان و اساتید محترم نسبت به انجام این امور وفق فرآیند تعیین شده در اطلاعیه شماره ۲ دانشگاه اقدام نمایند.
ه) باتوجه به اینکه امکان برگزاری امتحانات و آزمونها در سامانه آموزش مجازی دانشگاه فراهم است، استادان گرامی میتوانند نسبت به برگزاری آزمون های میان ترم یا کلاسی اقدام نمایند. که لازم است حتما به فایل راهنمای مربوط مراجعه کنند. لازم به ذکر است در صورت تداوم شرایط اضطراری موجود امکان برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت مجازی نیز میسر است که طی اطلاعیه های آتی اعلام میشود. چنانچه استاد درس تشخیص دهد که امکان برگزاری امتحان به صورت مجازی با توجه به ماهیت درس امکانپذیر نیست، پیش بینی برگزاری امتحان حضوری این دسته از دروس پس از برقراری شرایط عادی شده است.
و) چنانچه دانشجویی امکان بهره مندی از فرصت کلاسهای مجازی را نداشته باشد و یا پاسخگوی نیازهای علمی وی نباشد، می تواند با ارائه درخواست مکتوب تقاضای حذف ترم بدون احتساب در سنوات آموزشی نماید.
ی) مدیران محترم گروههای آموزشی بر اساس اطلاعیه شماره ۳ معاونت آموزشی دانشگاه وفق برنامه های قبلی گروه در ساعت مقرر نسبت به برگزاری جلسات گروه اقدام و در خصوص امور مختلف علمی، آموزشی و دانشجویی همانند گذشته تصمیم گیری نمایند. تاکید میشود گزارش جلسات و تصمیمات اتخاذ شده میبایست توسط مدیر محترم گروه تنظیم و از طریق سامانه اتوماسیون اداری(erp) به رئیس محترم دانشکده ارسال شود.
ز) روسای محترم و معاونین آموزشی دانشگاه نیز وفق اطلاعیه شماره ۳ نسبت به برگزاری جلسات شورای دانشکده اقدام نمایند تا امور مختلف آموزشی دانشجویان و استادان در اسرع وقت ساماندهی و اتخاذ تصمیم شود. همچنین مدیریتهای سه گانه تحصیلات تکمیلی، خدمات آموزشی، برنامه ریزی و نظارت و ارزشیابی و دبیرخانه جذب دانشگاه نسبت به برگزاری جلسات شوراهای مختلف برای حصول تصمیم اقدام نمایند.
ط) چنانچه گروه های آموزشی در راستای فعالیت های بین المللی آموزشی تصمیم به برگزاری کلاس یا سخنرانی توسط استادان یا محققین خارج از کشور را دارند پس از مکاتبه با معاونت آموزشی دانشگاه از طریق روسای محترم دانشکده امکان تعریف جلسه در قالب سامانه دفاع رسالهها فراهم است.
نظر شما