دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: حجم مصرف اینترنت مشترکان در استان نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا حدود ۲ برابر افزایش‌ یافته‌است.

مصرف اینترنت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، آزاد حکمت دوشنبه ۱۱ فروردین  اظهار کرد: در خانه ماندن مردم و اختصاص ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان به مشترکان خانگی، ظرفیت اشغالی پهنای باند و حجم مصرفی را به‌شدت در یک ماه اخیر افزایش داد.

وی گفت: این شدت افزایش حجم مصرفی به شبکه اینترنت استان کردستان فشار وارد کرد، برای رفع این مشکل با تأمین تجهیزات، ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت استان را که قبلاً ۲۰ گیگ بود به ۳۰ گیگ افزایش دادیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: ظرفیت سامانه BRAS که مربوط به نحوه استفاده مشترکان از اینترنت است را ۵۰ درصد افزایش داده و ۱۰ دستگاه سوییچ را در این مدت نصب کردیم تا مشکلات مردم را در این زمینه به حداقل برسانیم.

حکمت گفت: تعداد مشترکان آنلاین در زمان ثابت برای استفاده از اینترنت به‌شدت افزایش پیدا کرد، پروژه‌ای را اجرا کرده و توانستیم وضعیت تخصیصی را مدیریت کنیم که به‌طور کامل مشکل IP حل خواهد شد تا مشترکان بتوانند از سرویس باکیفیت اینترنت استفاده کنند.

۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۷۴ مشترک تلفن همراه در کردستان با ضریب نفوذ ۱۲۲ درصد وجود دارد و ۹۳۸ روستای استان نیز از این خدمات بهره‌مند هستند.

بر اساس آمار اعلام‌شده تا روز یکشنبه دهم فروردین ۸۵۰ نمونه آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در کردستان گرفته‌شده که از این تعداد جواب ۴۰۴ مورد آزمایش مثبت و ۴۰۶ مورد هم منفی بوده و جواب آزمایش ۴۵ نفر نیز هنوز مشخص نشده است

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان تا ظهر شنبه نهم فروردین ۵۱ نفر براثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند.

کد خبر 496542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha