معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش‌بینی و تحلیل ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع این بیماری را اعلام کرد و گفت: بر اساس برآورد این تحلیل و پیش‌بینی، ایران تا اوایل تابستان درگیر این ویروس است و میزان مداخله دولت و محدودیت‌ها در کاهش نرخ مرگ‌ومیر به شدت تاثیرگذار ارزیابی می‌شود.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، پرویز کرمی سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پست اینستاگرام خود درباره پیش‌بینی و تحلیل ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع این ویروس تا خرداد ماه مواردی را در پنج سناریو نوشت:

«سناریوی اول: بدون هیچ مداخله‌ای از سوی دولت که می‌تواند باعث رشد نمایی تعداد مبتلایان و همچنین تعداد مرگ و میر به حدود ۱۱ هزار نفر برسد.

سناریوی دوم: صرفا اطلاع‌رسانی و آگاهی عمومی نسبت به موضوع باز هم رشد نمایی مرگ و میر ۲۳ هزار نفری را نشان می‌دهد.

سناریوی سوم: مداخله حداقلی دولت که عمدتا از طریق آموزش و اطلاع‌رسانی نرخ مرگ و میر تا ۱۷۶۰۰ نفر است.

سناریوی چهارم: مداخله متوسط دولت شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی و رویدادهای ورزشی، فرهنگی و اجتماعات مذهبی و مدارس، دانشگاه‌ها و محدودیت جابه‌جایی و تردد افراد کاهش مرگ و میر را به ۱۱ هزار نفر رسانده است.

سناریوی پنجم: مداخله سطح بالا و شدید دولت که شامل اقدامات سناریو چهارم و مداخلاتی سخت‌تر مانند ممانعت از جابه‌جایی‌های درون شهری و برون شهری، قرنطینه شهرها و ایزوله کردن افراد مشکوک است که می توان نرخ رشد را به شدت کاهش داد و به حدود ۷۷۰۰ نفر رساند.

همچنین برآورد این تحلیل و پیش‌بینی، ایران را از نظر زمانی تا اوایل تابستان درگیر این ویروس می‌داند و میزان مداخله دولت و محدودیت‌ها را در کاهش نرخ مرگ و میر به شدت تاثیرگذار ارزیابی می‌کند.»

کد خبر 496529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha