منطقه ساحلی و دریایی تَنگ در جنوب سیستان و بلوچستان یکی از بکرترین مناطق ساحلی دریایی استان است.

روستای تنگ - تلاقی دریا و کویر

همشهری‌آنلاین - محمد مهدی عاشورخانی: روستای تنگ در ۸۰ کیلومتری شهر کنارک قرار دارد. شهرستان کنارک در جنوب شرقی ایران و در سواحل دریای عمان واقع‌شده است. جاذبه‌های طبیعی بکر و بی‌نظیری در این بخش کوچک بندری وجود دارد که یکی از آن‌ها تلاقی دریا و کویر است.

ساحل روستای تنگ

هم‌زمان راه رفتن روی رمل‌ها و شیرجه در دریای آرام و لمس داغی تپه‌های شنی و خنکی باد دریا یکی از عجایب ساحل بسیار زیبا روستای تنگ است که گزینه مناسبی برای بازدید از این منطقه است و سواحل مختلفی از جمله: ماسه‌ای، صدفی و صخره‌ای و... دارد. در اطراف آن مناطق بیابانی زیادی شکل‌گرفته که به دلیل تغییرهای پوسته و درون زمین پدید آمده است.

روستای تنگ چابهار یک نمونه مشابه دارد، به نام صحرای نامیب در آفریقا.

این صحرا سالانه گردشگران زیادی را برای تفریحات بیابانی و ورزش‌های آبی به‌سوی خود می‌کشاند. با سفر به چابهار در ایران می‌توان بدون هزینه اضافی به چنین جاذبه حیرت‌انگیزی نیز دسترسی داشت.

صحرای نامیب

در جنوب صحرای نامیب تعدادی از بلندترین و دیدنی‌ترین تپه‌های جهان  آن‌ هم بارنگ‌های مختلف از صورتی گرفته تا پرتغالی روشن به چشم می‌خورد. این تپه‌ها تا لبه‌ اقیانوس آتلانتیک هم ادامه پیداکرده‌اند و یکی از سورئال‌ترین منظره‌هایی که در آن می‌بینید، جایی است که‌ موج‌های اقیانوس با صحرای نامیب تلاقی پیدا می‌کند، درست مانند بندر تنگ.

کد خبر 496412
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha