نخستین مرگ یک نوزاد در آمریکا به علت بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا در شهر شیکاگو گزارش شد.

infant

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لایوساینس دکتر نگوزی ازیکه، رئیس اداره بهداشت عمومی ایالت ایلینوی آمریکا در این باره گفت: «تا به حال مرگ نوزادی به علت بیماری کووید-۱۹ در آمریکا گزارش نشده بود. تحقیقات کاملی درباره علت مرگ در حال انجام است. ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا از انتشار این ویروس مرگبار جلوگیری کنیم.»

سن این نوزاد اعلام نشده است. این اولین مرگ نوزاد دچار بیماری کووید-۱۹ نیست، قبلا پژوهشگران چینی در نامه‌ای به ژورنال پزشکی نیوانگلند از مرگ یک نوزاد ۱۰ ماهه در چین چهار هفته پس از بستری شدن به علت عفونت ویروس کرونا در بیمارستان کودکان شهر ووهان خبر داده بودند. البته این نوزاد دچار انسدارد روده و نارسایی اندامی بود.

یک پژوهش دیگر که در ژورنال «بیماری‌های اطفال» (Pediatrics) منتشر شد و  وضعیت ۲۱۰۰ کودک مبتلا به ویروس کرونا در چین را دنبال کرده بود، یک مورد مرگ در یک کودک ۱۴ ساله را ذکر کرده بود. این بررسی نشان داد کمتر از ۶ درصد از کودکان دارای عفونت ویروس کرونا دچار بیماری وخیم می‌شوند.

در حالیکه پاندمی ویروس کرونا گسترش می‌یابد، پزشکان در می‌یابند که هیچ گروه سنی در برابر اثرات مرگبار ویروس جدید کرونا مصون نیست، هر چند به طور معمول این بیماری در  افراد سالمندتر شدیدتر بروز می‌کند.

کد خبر 496389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha