معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: این گروه صنعتی در سال جاری محصولات جدید رانا پلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دنا پلاس اتوماتیک، ۲۰۷ پانوراما دستی و اتوماتیک و k132 را روانه بازار می‌کند. 

خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، کیانوش پورمجیب افزود: تولید و عرضه چهار محصول صندوق دار k132، کراس اوور k125 و هاچ بک k121 و دنای برقی از بهمن سال ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱ در دستور کار این خودرو ساز قراردارد.

پورمجیب خاطرنشان کرد: خودرو k132 که حاصل تفکر دانش ایرانی است برپایه پلتفرم ایران خودرو با ۹۲ درصد ساخت داخلی، تولید آن در بهمن سال جاری آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: این خودرو به گیربکس اتوماتیک و موتور ای. اف .۷ توربوشارژ مجهز خواهد شد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از عرضه خودرو ۲۰۷ پانوراما در نیمه اول سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این خودرو در نیمه دوم سال جاری به گیربکس اتوماتیک تجهیز می شود.

پورمجیب درخصوص توسعه قوای محرکه هیبرید و برقی خاطرنشان کرد: محصول رانا و دنا پلاس برای تولید در این بخش در نظرگرفته شده است و دنای برقی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ قابل عرضه است.

پورمجیب گفت: دنا پلاس به عنوان اولین محصول به گیربکس شش سرعته در سال جاری تجهیز می شود. طبق برنامه قرار است در سال جاری ۱۰ هزار گیربکس دستی شش سرعته تولید شود.

پورمجیب خاطرنشان کرد: گیربکسAMT شش سرعته اتوماتیک با ۶۰ درصد داخلی سازی در سه ماه پایانی سال جاری آغاز می شود و قرار است در این سال یک هزار دستگاه از این نوع گیربکس تولید شود.

وی با اشاره به طراحی پلتفرم اختصاصی ایران خودرو افزود: این پلتفرم قابلیت پوشش سگمنت های مختلف خودرو شامل سدان، وانت، هاچ بک و کراس اوور را خواهد داشت.

کد خبر 496353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    17 0
    چه جالب که خودروهای جدیدی تولید میشه. فقط هر مدلی که تولید می کنند چند مشکل کوچک داره که با رفع اونها همه چی ایده ال میشه. این نواقص عبارتند از : کیفیت بسیار پایین - قیمت خیلی بالا و خدمات بعد از فروش افتضاح!