بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده، شمار کلی جان‌باختگان ویروس کرونا در جهان از مرز ۳۰ نفر گذشت و مجموع آمار مبتلایان نیز از ۶۵۰ هزار نفر فراتر رفت.

كرونا جهان

به گزارش همشهری آنلاین کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و شمار کلی جانباختگان به ۲ هزار و ۵۱۷ نفر رسیده است.

وی همچنین در گزارش روزانه خود از ۳ هزار و ۷۶ مورد ابتلای جدید در ایران خبر داد که شمار افراد مبتلا شده به ویروس جدید کرونا را به ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر افزایش داده است. جهانپور شمار افراد بهبود یافته را در مجموع ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر ذکر کرد و افزود: ۳ هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

«یورونیوز» آخرین آمار و اخبار مربوط به شیوع بیماری کرونا در جهان را در روز شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۸ مارس ۲۰۲۰ میلادی منتشر کرده که در این گزارش می‌خوانید.

  • ابتلای بیش از ۱۱۶ هزار نفر در آمریکا

ایالات متحده آمریکا تاکنون بیش از ۱۱۶ هزار مبتلا به کووید ۱۹ را ثبت کرده در حالی که رقم کل مبتلایان در سراسر جهان بیش از ۶۵۰ هزار نفر گزارش شده است.

  • شمار مبتلایان فرانسه از ایران بیشتر شد

بنا بر آخرین آمار رسمی، با مبتلا شدن ۴ هزار ۶۱۱ نفر دیگر به ویروس کرونا، شمار کلی مبتلایان به این ویروس در فرانسه به ۳۷ هزار و ۵۷۵ نفر رسید. به این ترتیب آمار بیماران مبتلا به کرونا فرانسه از ایران بیشتر شد.

همچنین با مرگ ۳۱۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹ در شبانه روز گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری در فرانسه نیز به ۲ هزار و ۳۱۴ نفر رسیده است.

  • شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا از ۱۰ هزار نفر فراتر رفت

شما افراد جانباخته در ایتالیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا با ۸۸۹ مورد فوتی جدید از ۱۰ هزار نفر فراتر رفت و به رقم ۱۰ هزار و ۲۳ نفر رسید. همچنین طبق آمار رسمی تاکنون ۹۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در این کشور ۶۰ میلیونی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

  • ۲۶۰ نفر دیگر در بریتانیا بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باختند

بریتانیا اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور جان‌باختند و تعداد کل فوت شدگان در اثر کرونا در این کشور به بیش از یکهزار نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون در بریتانیا بیش از ۱۷ هزار نفر اعلام شده است.

  • ۹۳۳ مورد ابتلا در هند

هند ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت دارد و تاکنون ۹۳۳ مورد مبتلا به کووید-۱۹ تشخیص داده شده است و ۲۰ نفر نیز تاکنون جان‌باخته‌اند.

  • ۲۴ ساعت مرگبار در اسپانیا: ۸۳۹ نفر دیگر جان باختند

مقام‌های وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کردند که شمار افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ در این کشور جان باخته‌اند با ۸۳۲ مورد فوتی جدید به ۵ هزار و ۶۹۰ نفر افزایش یافته است.

از سوی دیگر شمار افراد مبتلا به این بیماری از ۶۴ هزار و ۵۹ نفر در روز گذشته به ۷۲ هزار و ۲۴۸ نفر تا ظهر امروز افزایش یافته‌اند.

  • مرگ ۹۲ نفر در ترکیه

شمار افراد مبتلا به کووید- ۱۹ در ترکیه تا روز گذشته به ۵ هزار و ۶۹۸ مورد افزایش یافت. ۹۲ نفر نیز تاکنون در اثر ابتلا به این ویروس در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 496181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرویز IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    1 0
    با سلام و خسته نباشید خدمت ستاد کرونا ،خبرنگاران ،پرستاران،رادیولوژی،پزشکان باید ردیابی انجام بدیم و جلو آلودگی افراد و خانواده در تماس با کرونا مثبت را گرفت.یا زهرا
  • پرویز IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    با سلام و خسته نباشید به ستاد کرونا و همه دلیران ایران زمین. با اعمال قرنطینه گام اخر تشخیص زود هنگام فرد کرونایی هست. با داشتن نشانه های کرونا لاید سریعا سایر افراد و خانواده فاصله حداقلی را رعایت کنند.و خود را قرنطینه کنند.با زهرا