با اعلام یکی از شهروندان مبنی بر ریزش بخشی از سقف سینما توسکا، نیروهای ایستگاه۹۰ آتش نشانی به سرعت به محل حادثه مراجعه کردند و با همکاری مسئولان شهرداری منطقه۱۶، اقدام های اولیه برای جلوگیری از بروز حادثه انجام شد، اما خطر همچنان وجود دارد.

سینما توسکا

همشهری آنلاین / رضا نیکنام: رئیس ایستگاه۹۰ آتش نشانی درباره حادثه ریزش بخشی از سقف سینما توسکا می گوید: «از طریق ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی مطلع شدیم که شهروندی هنگام عبور از خیابان دشت آزادگان متوجه ریزش بخشی از سقف سینما توسکا شده است. به همین دلیل آتش نشانان ایستگاه۹۰ در اسرع وقت در محل حادثه حضور پیدا کردند و جوانب حادثه را مورد ارزیابی قرار دادند.»

«امیرحسین ورمرزیار» اضافه می کند: «با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که سارقان و معتادان از تعطیلی چندساله سینما سوءاستفاده و راهی مخفی برای ورود به داخل مجموعه ایجاد کرده اند. محل عبور و مرور این افراد به سینما، روزنه ای در نزدیکی سقف کاذب بود که به مرور زمان و به دلیل ترددهای مکرر، باعث ریزش قسمتی از سقف کاذب شده بود. این افراد به راحتی از کرکره آهنی سینما بالا می رفتند و از این سوراخ نیم متری خود را به داخل سینما می رساندند.»
وی ادامه می دهد: «از آنجا که مالک یا مالکان سینما توسکا حضور نداشتند، امکان ورود آتش نشان ها به مجموعه و بررسی دقیق حادثه وجود نداشت، اما برای اینکه جان رهگذران به خطر نیفتد، با همکاری مسئولان ناحیه یک شهرداری منطقه۱۶ و با حضور کارشناسان مدیریت شهری، اقدام به نصب نوار زردرنگ «هشدار خطر» در طول پیاده رو و جنب سینما کردیم. همچنین مقرر شد عوامل اجرایی ناحیه یک نسبت به مسدود کردن سوراخ ایجاد شده درسقف کاذب اقدام کنند تا دیگر سارقان نتوانند به این مجموعه وارد شوند.»
رئیس ایستگاه۹۰ آتش نشانی تاکید می کند ساختمان های متروکه اینچنینی که به حال خود رها شده اند، خالی از خطر نیستند. این بناها ایمنی و استحکام لازم را ندارند و ممکن است در طول سال بارها دچار حادثه شوند. لازم است مدیریت شهری و شورای شهر تهران برای تعیین تکلیف چنین بناهایی اقدام کنند. سینما توسکا نیازمند توجه و رسیدگی فوری است و امکان دارد با فرونشست یا ریزش ناگهانی، جان عابران و همسایه های آن به خطر بیفتد.
سینما توسکا یکی از بناهای فرهنگی، اما فرسوده و متروکه منطقه۱۶ است که سال هاست به حال خود رها شده و به دلیل عدم رسیدگی مالکان، به مکانی خطرآفرین برای ساکنان محله جوادیه تبدیل شده است. این مجموعه فرهنگی جزو اولین سینماهای جنوب تهران بود که شهروندان خاطرات زیادی از آن دارند، اما امروزه به دلیل تعطیلی، به پاتوق معتادان تبدیل و باعث گلایه و نارضایتی ساکنان جوادیه شده است. این در حالی است که محله جوادیه با تراکم جمعیتی بالا، فاقد سرانه های فرهنگی و ورزشی است و می توان با تغییرکاربری آن، به نیازهای شهری اهالی پاسخ داد.
گفتنی است در کنار این مجموعه، سینما شیرین هم سال هاست به حال خود رها شده و مشکلات آن نیز دست کمی از سینما توسکا ندارد.

کد خبر 496124
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha