سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: صدور گواهینامه هوشمند در سال ۸۷اجرایی می‌شود.

سرهنگ حسن رضایی مجد،  روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: کار طراحی گواهینامه هوشمند به پایان رسیده است و در سال جدید که سال نوآوری و شکوفایی نامگذاری شده تلاش می‌کنیم تا این نوع گواهینامه را عملیاتی کنیم.
وی ادامه داد: تمامی موارد امنیتی در این گواهینامه‌ها لحاظ شده است که امکان هرگونه جعل را غیرممکن می‌کند.

رضایی مجد میانگین زمان صدور گواهینامه ابتدای سال 86 را تقریباً 6 روزه و در انتهای سال 10 روز عنوان کرد و از تولید 3 میلیون و 600 هزار انواع گواهینامه در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد گواهینامه، یک میلیون و 600 هزار گواهینامه جدید صدور ب1، پایه یک و موتورسیکلت صادر شده که تقریباً یک میلیون و 460 هزار گواهینامه جدید صدور است.  وی با اشاره به ابطال 1500 گواهینامه ب1 در ایام نوروز اعلام کرد: با توجه به اینکه اعتبار گواهینامه ب1 سپری شده، صاحبان این گواهینامه باید در اسرع وقت نسبت به تبدیل گواهینامه ب1 یکساله خود از طریق دفاتر پلیس +10 اقدام کنند.

مجد با اشاره به اجرای طرح برخورد با رانندگان متخلف از 26 اسفندماه در جاده‌های سراسر کشور از توقیف بیش از 14 هزار و 300 فقره گواهینامه از رانندگانی که در طول ایام نوروز تخلفات حادثه ساز در جاده‌های کشور داشتند، خبر داد و گفت: از این تعداد گواهینامه 1500 گواهینامه ب1 یکساله جدید صدور نیز توقیف شده است. وی افزود: از تاریخ 16 فروردین ماه گواهینامه‌ها دسته بندی و پس از ثبت در سیستم تخلفات، گواهینامه‌های رانندگان متخلف را به همراه فهرست به مراکز صدور گواهینامه استان‌ها ارسال خواهیم کرد تا در اختیار صاحبان آنها قرار گیرد.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه دارندگان گواهینامه‌های ب یکساله که تعهد داده بودند در طول یکسال اول تخلفات حادثه ساز و سرعت غیرمجاز در جاده‌ها نداشته باشند، افزود: متأسفانه این 1500 نفری که گواهینامه آنها توقیف شده است اکثراً تخلفات آنها در طول یکسال اول بوده که باید پس از ثبت در سیستم تخلفات، گواهینامه آنها باطل شده و گواهینامه یکساله برای آنها صادر و به درب منازلشان پست می‌شود.  وی خاطرنشان کرد: کسانی که گواهینامه آنها باطل شده تا پایان سال 87 تحت کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی هستند. همچنین دارندگان اینگونه گواهینامه نباید تخلفات حادثه ساز داشته باشند تا گواهینامه آنها باطل شود.

رضایی مجد در مورد افرادی که گواهینامه‌های یک ساله اخذ کرده و پس از پایان مدت اعتبار گواهینامه جهت تبدیل و تمدید آن مراجعه نکرده اند، گفت: چنانچه صاحب گواهینامه یک ساله بعد از6 ماه از تاریخ انقضای آن جهت تمدید مراجعه کند باید در آزمون آیین نامه شرکت و نمره قبولی را اخذ کند.

کد خبر 49603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز