مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۹۵ معدن حادثه خیز و دارای شرایط غیرایمن این استان توسط بازرسان ارزیابی ایمنی می‌شود.

معادن سمنان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد فروهر، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: طرح ارزیابی وضعیت ایمنی معادن در این استان از نیمه دوم فروردین امسال اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح تمام معادن زغال سنگ و معادن زیرزمینی و معادنی که در سال گذشته حادثه خیز بودند و نیز معادن دارای شرایط غیر ایمن به صورت ویژه مورد بازرسی و ارزیابی ایمنی قرار می‌گیرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: ۹۵ معدن این استان مشمول طرح ارزیابی ایمنی است.

وی تصریح کرد: بازرسان دارای پروانه اشتغال رسته استخراج معدن و زمینه‌های نظارت دارای پایه ارشد تا پایه سه متناسب با درجه معدن با نظر سازمان نظام مهندسی معدن در این طرح مشارکت دارند.

فروهر تاکید کرد: بازرسان منتخب در معدن‌های زغال سنگ به دلیل حساسیت این معادن باید دارای پایه ارشد تا پایه ۲ بوده و حداقل پنج سال سابقه کار در این معادن را داشته باشند.  

وی ابراز داشت: در صورتی که شرایط معدن غیر ایمن تشخیص داده شود، فعالیت آن متوقف و بهره‌بردار موظف به رفع نواقص و ایجاد شرایط ایمن می‌شود.

فروهر، اجرای این طرح را مقدمه‌ای برای جلوگیری از بروز حوادث در معادن استان سمنان برشمرد و افزود: همکاری سازمان نظام مهندسی معدن و بهره برداران معادن در اجرای هر چه مطلوب تر طرح لازم است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: اگر بازرس ایمنی شرایط ایمنی را در معدنی مناسب ندانسته و پیشنهاد تعطیلی و توقف عملیات معدنی را ارائه دهد، موضوع توسط کمیته‌ای متشکل از رئیس این سازمان و ناظر طرح ارزیابی ایمنی معادن مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه به بهره بردار ابلاغ می‌شود و وی موظف به اجرای مفاد ابلاغ است.

در سمنان ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته شده وجود دارد و سالانه بالغ بر ۲۲ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود که ذخیره قطعی معادن این استان حدود ۶۰۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی آن‌ها حدود یک میلیارد تن است.

کد خبر 496001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha