شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

کیفیت هوای پایتخت امروز شنبه ۹ فروردین، از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شاخص لحظه‌ای ۷۱ در شرایط قابل قبول است.

هوا سالم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بر روی شاخص ۶۲ در شرایط سالم بود.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۳۵ و منواکسید کربن با شاخص ۱۸ بوده است.

بر این اساس، ایستگاه‌های پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۷۷، شریف (منطقه ۲) با شاخص ۷۱ و شادآباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۷۰۸ طی ۲۴ ساعت گذشته شرایط سالم یا همان قابل قبول را نشان می‌دهند.

همچنین ایستگاه‌های ستاد بحران (منطقه ۷) با شاخص ۴۶، پونک با شاخص ۴۷، مسعودیه (منطقه ۱۵) با شاخص ۴۸ در همین مدت با کمترین آلایندگی ممکن، جزو پاک‌ترین مناطق تهران بودند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

از ابتدای امسال پنج روز هوای پاک و سه روز هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

کد خبر 495992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha