سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

پس از ارائه بسته سیاسی – نظارتی بانک مرکزی برای بانک‌ها شاخص‌های بورس تهران دچار نزول شدند.

به گزارش خبرنگار همشهری، همزمان با اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی درباره بانک‌ها، شاخص‌های بورس تهران دچار نزول شدند، هر چند هنوز ابلاغ و اجرای این بسته در بانک‌ها انجام نشده است اما بازتاب و انتشار این خبر بورس تهران را دچار رکود کرد و نزول شاخص‌ها وارد چهارمین روز خود شد.

در دادوستدهای روز گذشته شاخص بورس تهران (سود نقدی و قیمت) با 60 واحد کاهش به 36 هزار و 224 واحد رسید، با نزول این شاخص از ابتدای هفته، بار دیگر شاخص سود نقدی به مرز 36 هزار واحد نزدیک شد، کارشناسان امیدوار بودند این شاخص بتواند در سال جدید مرز 37 هزار واحد را درنوردد.

همچنین شاخص قیمت (شاخص کل)  با 16 پله سقوط به 10 هزار و 69 رسید. در این میان شرکت‌های سنگ آهن گل‌گهر، سیمان فارس و خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین نقش را در نزول شاخص داشتند و تا پایان مبادلات 11 واحد شاخص را پایین کشیدند.

شاخص‌های صنعت، تابلوی اصلی و تابلوی فرعی نیز هر کدام به ترتیب با 17، 18 و 12 واحد نزول به کار خود پایان دادند.

کاهش حجم معاملات

رکود چند روزه بورس زمینه کاهش ارزش مبادلات را نیز فراهم کرده است به طوری که در مبادلات روز سه شنبه، نزدیک به 4 میلیارد تومان از حجم مبادلات روزانه بازار کم شد.

سهامداران بورس تهران در مجموع 3/68 میلیون سهم به ارزش 17 میلیارد ریال خریداری کردند که این میزان نسبت به روز قبل از آن با کاهش محسوس همراه بوده است.

سهامداران بورس تهران در مبادلات این روز 2/33 میلیون سهم  سایپا و 4/10 میلیون سهم شرکت توسعه معادن روی را خریداری کردند.

کد خبر 49598

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز