رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: برای تعطیلی و پلمب واحدهای صنفی غیر ضرور باید به یک قوه قهریه مانند نیروی انتظامی متوسل شد.

مفازه باز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در جلسه فوری کمیته ارزیابی، نظارت و بازرسی بسیج ملی مبارزه با کرونا که در تالار معصومیه فرمانداری استان قم برگزار شد، عنوان کرد: هم اکنون مهم ترین مسئله تعطیلی تمام مغازه‌ها و مراکز خرید غیر ضرور مایحتاج مردم است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۸۰ درصد مغازه‌ها و مراکز تعطیل شده‌اند اما بخشی هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند و نهایت اقدام سازمان صمت برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز خرید صرفا تذکر و اخطار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: برای تعطیلی و پلمب واحدهای صنفی غیر ضرور باید به یک قوه قهریه مانند نیرو انتظامی متوسل شد.

سیجانی در ادامه از پلمپ ۶واحد تا ظهر جمعه ۸ فروردین خبر داد و افزود: صدا و سیمای استان نیز اقدام به تهیه گزارش از این اقدامات نماید.

وی در خصوص تعطیلی مراکز خرید خاطرنشان کرد: اولویت اصلی در تعطیلی مراکز بزرگ تجاری و اصنافی است که ضرورتی مبنی بر فعالیتشان نیست.

سیجانی در خصوص حمایت از کسب و کار نیز عنوان کرد: تا کنون ۱۶سایت فروش اینترنتی در استان شروع به فعالیت کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم هچنین بااشاره به تکلیف اصلی وزارت صمت در خصوص تامین اقلام بهداشتی تصریح کرد: تا کنون ۴واحد تولید ماسک در استان مشغول به فعالیت است.

کد خبر 495937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha