سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس با ۵۱ درصد آرا توانست عنوان اسطوره ایرانی برتر لیگ قهرمانان را کسب کند و فرهاد مجیدی سرمربی استقلال پس از وی قرار گرفت.

سیدجلال

همشهری آنلاین - رضا جوکار: سایت AFC در یک نظرسنجی با معرفی ۵ بازیکن برتر ایرانی در ادوار لیگ قهرمانان آسیا، از مخاطبان خود خواسته بود از بین سیدجلال حسینی، مهدی رحمتی، فرهاد مجیدی، احسان حاج‌صفی و قاسم حدادی‌فر اسطوره ایرانی برتر این رقابت‌ها را انتخاب کنند. در پایان این نظرسنجی که بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار رای به ثبت رسید، سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس با ۵۱ درصد آرا توانست عنوان اسطوره ایرانی برتر لیگ قهرمانان را کسب کند و فرهاد مجیدی سرمربی استقلال پس از وی قرار گرفت.

سید مهدی رحمتی، احسان حاج صفی و قاسم حدادی فر نیز در مجموع یک درصد آرا را به خود اختصاص دادند. 

اما نکته قابل تامل از اساس وجاهت چنیی رای گیری هایی است که ای اف سی انجام می دهد. اینکه کانالها و صفحه های طرفداری دو باشگاه مدام ترفندهای رای دهی دوباره را تبلیغ می کنند برای اینکه گزینه محبوب شان این عنوان جعلی را به دست آورد چطور می تواند باعث فخرفروشی و افتخار شود.

البته که هر دوگزینه سرخابی ها چهره های به شدت محبوبی هستند در میان طرفداران دو باشگاه اما سابقه چنین رای گیری های مشخص می کند که نباید دل به این عناوین ببندند.

فرهاد مجیدی سال ۲۰۱۰  عنوان جعلی محبوب ترین فوتبالیست سال را به دست آورد و پایین تر از او هم کریم باقری با حدود ۴۰۰ رای کمتر ایستاده بود. نکته جالب اینکه در همان رای گیری لیونل مسی  رتبه دهم دنیا را به دست آورده بود و کریس رونالدو در جایگاه دوازدهم بود و حد فاصل دو بازیکن ایرانی و دو فوق ستاره یک دهه اخیر فوتبال دنیا را هم تعدادی بازیکن گمنام پرکرده بودند.. آیا بعد از مشخص شدن این رای گیری رونالدو و مسی از این شکست تلخ افسوس خوردند؟

انصافا هواداران استقلال و پرسپولیس  هم در آن سال نتیجه این رای گیری را خنده دار می دانستند. البته منهای آن ۶۴ هزار نفری که به کاپیتان محبوب خودشان رای داده بودند.

با این همه مشخص نیست این همه تلاش برای به دست آوردن عناوین جعلی میان  طرفداران  دو تیم از کجا نشات می گیرد. جالب اینکه طی این روزها طرفداران هر دو تیم یکدیگر را به جعل متهم می کردند.

کد خبر 495864

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha