سازمان هواشناسی نسبت به بارش‌های شدید در ۱۸ استان، وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر از امروز هشتم فروردین ماه تا دوشنبه آینده هشدار داد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش شدید باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

امروز جمعه هشتم فروردین ماه بارش باران و رعد و برق در جنوب آذربایجان غربی، شمال و غرب کردستان (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، غرب اصفهان، مرکزی، کرمانشاه و مرکز کرمان (حداکثر ۱۵ تا ۲۵ میلی‌متر) رخ خواهدداد.

همچنین در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام و لرستان (حداکثر ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر)، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و نیمه غربی فارس (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، آذربایجان شرقی و زنجان (حداکثر ۱۵ تا ۲۵ میلی‌متر)، غرب هرمزگان، غرب و مرکز کرمان، جنوب مرکزی، غرب اصفهان و بوشهر (حداکثر ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۳۰ میلی‌متر) شاهد بارش باران همراه با رعد و برق هستیم.

این سازمان افزود: روز یکشنبه ۱۰ فروردین نیز شاهد بارش باران در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس (حداکثر ۴۰ تا ۸۰ میلی‌متر)، چهارمحال و بختیاری و لرستان (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال شرق سمنان، شمال و شرق یزد، کرمان، هرمزگان و بوشهر (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر) ، شرق تهران، همدان، مرکزی، مرکز و غرب اصفهان (حداکثر ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر)، سیستان و بلوچستان (حداکثر ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۲۰ میلی‌متر) خواهیم بود.

روز دوشنبه ۱۱ فروردین بارش باران در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کرمان، شرق اصفهان، شمال یزد، جنوب و شرق سمنان (حداکثر ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر)، شمال خوزستان و جنوب لرستان (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر) رخ خواهدداد.

این سازمان نسبت به سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و بارش تگرگ در مناطق مستعد هشدار داده است.

سازمان هواشناسی نسبت به مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور از سیلاب های احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری، بر اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی تاکید کرده است.

کد خبر 495778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha